Lönekonsult med ekonomikunskaper

Arbetsbeskrivning

serveOffice är ett auktoriserat bemanningsföretag specialiserade inom administration och ekonomi.Genom våra fyra affärsområden: uthyrning, rekrytering, outsourcing samt vår redovisningsbyrå, hjälper vi våra kunder med en komplett helhetslösning på kontoret. Vi söker efter en erfaren löneadministratör till ett av våra kundföretag.Företaget är placerat i Danderyd.Uppdraget kommer att pågå ungefär ett år, därefter finns goda möjligheter till tillsvidareanställning hos kunden.Uppdraget är på hel- eller deltid (75 - 100%).Företaget utvecklar och levererar programvaror för IT-hantering och har sitt huvudkontor i USA.Det svenska dotterbolaget startades 1986 och man är idag ca 90 anställda i Sverige.Arbetsuppgifter: Arbetet innebär att ansvara för all lönehantering med allt däromkring (mycket frågor från personal).Följande ingår: löneberedning, avstämningar, reseräkningar, pensionsberäkningar, semesterberäkningar, kontrolluppgifter, bonusberäkningar samt eventuella avtalsfrågor.Härutöver ingår arbete med leverantörsreskontra dvs.registrering, kontering och attestförfarande.Kvalifikationer: - Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är ett krav.- Flytande engelska i tal och skrift är ett krav.- Erfarenhet från Hogia lönesystem är en merit. Som person är du noggrann, strukturerad och serviceminded. Välkommen!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: serveOffice ab
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 26 januari 2007
  • Ansök senast: 11 februari 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010