OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.
Löneenheten ingår i personalavdelningen på Stadsledningskontoret. Personalavdelningen arbetar på uppdrag av Stadsledningskontoret, stadens förvaltningar och stadens tomtbolag och ger råd, stöd och service. Uppgifterna inom löneenheten omfattar framförallt tolkning och tillämpning av lagar och avtal, systemförvaltning av det personaladministrativa systemet, utveckling och samordning av löneadministrationen, samordning av löneöversyn samt administrering av pensions- och andra trygghetsfrågor.
Vi söker nu en lönekonsult till enheten.
Arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifterna är jämnt fördelade mellan systemförvaltning och löpande daglig administration. 50% av arbetstiden består i att med hjälp av SQL-programmering hämta och modifiera data i personalsystemet Heroma samt att tillsammans med systemförvaltaren planera och genomföra underhåll och utveckling av funktionalitet i personalsystemet. Den resterande arbetstiden består i att arbeta med löpande ärendehantering via supporttelefon och ärendehanteringssystem samt med löpande administrativa rutiner.
Målsättningen är att den anställdes resultat ska leda till minskade ärendevolymer och effektivare administrativa rutiner. Det i sin tur ska frigöra tid för mer systemutvecklande uppgifter, förbättringsarbete m m. Om förutsättningarna uppnås kan tjänsten omvandlas till systemkonsult
Kvalifikationer:
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning inom personal, lön och/eller it, eller med kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Du har tidigare arbetat med personal- och löneprocesser i ett personaladministrativt IT-verktyg samt med underhåll och utveckling av funktionalitet i detsamma. Du behärskar informationssökning i databaser via SQL. Det är en fördel om du har arbetat i Heroma samt om du har arbetat konsultativt med central personal-/lönesupport. Det är också meriterande med tidigare arbete inom kommunal verksamhet och kunskaper om kommunala kollektivavtal och grundläggande arbetsrätt.
Som person är du självgående med förmåga att ta ansvar för uppgifter och på ett strukturerat sätt driva processer. Du är kreativ och kan förverkliga idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Vi ser även att du har lätt för att samarbeta med andra.
Övrigt:
Tillträde enligt överenskommelse.
Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05