OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att få arbeta i en utvecklande och kundnära miljö på ett företag med spetskompetens inom lön. Vi söker just nu en lönekonsult med inriktning mot administration av tidssystem. Du kommer arbeta tillsammans med ett engagerat och professionellt team och du erbjuds möjlighet till kompetensutveckling för att utvecklas i din yrkesroll.
I denna roll arbetar du mot en av våra större kunder, i en löneprocess som omfattar ca 17 000. På kontoret i Linköping arbetar både löneadministratörer, lönespecialister, systemsamordnare, lönekoordinator, operativa gruppchefer och verksamhetschef. Vi har en inkluderande arbetsmiljö där du får vara med och bidra till den framtida utvecklingen.
Är du lönekonsult idag och har erfarenhet eller ett stort intresse av tidssystem kan vi erbjuda dig en utvecklande roll där du får ta stort ansvar för administrationen av flera olika tidssystem.
Arbetsuppgifter:
I rollen som lönekonsult med inriktning mot administration av tidssystem kommer du bland annat arbeta med upplägg av nyanställda, avslut av anställda, schemabygge och förändringar samt administration av omorganisationer.
I arbetet ingår även att uppdatera och utveckla administrativa riktlinjer och rutiner för de olika delarna i processen.
Du kommer även ha mycket kontakt och löpande support till chefer och medarbetare inom vår kunds organisation samt ett nära samarbete med dina kollegor i det team du kommer tillhöra.
Vi står även inför en uppgradering av vårt system IFS, vilket du kommer vara delaktig i.
Önskvärda kvalifikationer:
För att lyckas i roller ser vi att du har tidigare erfarenhet av att jobba i en löneprocess samt har arbetat eller har stort intresse för administration av tidssystem, gärna på ett stort eller medelstort företag. Vi ser också att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Som person är du ansvarstagande och säkerställer noggrannhet i ditt arbete. Vi ser också att du kan och vill driva ditt arbete framåt och är proaktiv både i din kompetens och service mot kunden. Då rollen också ställer krav på många olika kontaktytor ser vi att du är kommunikativ och har en mycket god samarbetsförmåga.
Det är meriterande om du har:
Utbildning inom löneadministration eller ekonomi.
Erfarenhet av att arbeta i IFS tidsystem och gärna SD Worx.
Erfarenhet av att arbeta med löneadministration mot kollektivavtal inom industrin, gärna teknikavtalet.
Med ett ursprung i försvarsindustrin erbjuder Nobeli sina kunder med högt ställda krav helhetslösningar inom säkerhetstekniska lösningar, dokumenthantering och lön. Nobeli driver och förvaltar även det fina och anrika Bofors Hotel. Nobeli grundades 1999 av nuvarande ägare BAE Systems Bofors och Saab Dynamics.
Företaget har 145 medarbetare med en omsättning på ca 190 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro och Linköping. Läs mer på www.nobeli.se.
Vi erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor och kunder. Då företaget befinner sig i en expansiv fas får du ta stort eget ansvar samtidigt som vi prioriterar kompetensutveckling, resurser och stöd för att du ska lyckas och utvecklas i din yrkesroll. Vår värdegrund är viktig för oss och den bygger på respekt och omsorg för kunden, affären och varandra.
Som anställd hos Nobeli erbjuds du en inkluderande arbetsmiljö där du får vara med och bidra till den framtida utvecklingen. Du erbjuds även ett stort utbud av förmåner via förmånsportalen Benify såsom bl.a. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension och olika rabatter.