OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Löneservice
Vill du vara med och bidra till att Jönköpings kommunkoncerns medarbetare får korrekt ersättning i rätt tid? Är du proffs på bemötande och ser god service som en självklarhet, en hejare på problemlösning? Då har du ett jobb att söka!
Vi är inne i en spännande utvecklingsfas och kommer nu förstärka vår organisation med nya kollegor. Som lönekonsult hos oss arbetar du serviceinriktat med löneadministrativa uppgifter där helhetssyn och konsekvensförståelse är viktiga bitar. Du har eget driv att leverera kvalitativt resultat och förmåga att se möjligheter istället för hinder. Du kommer aktivt delta i arbetet med kontinuerlig utveckling och förbättring av vår löneprocess och lönesupport.
Du kommer bidra med dina kunskaper i vår gemensamma lönesupport där du supportar medarbetare, administratörer och chefer både per telefon och via vårt ärendehanteringssystem. I din roll ingår också kvalitetskontroller, registrering av löneunderlag, inkomstförfrågan från myndigheter och att ge nya chefer och administratörer introduktion i vårt lönesystem Personec P.
Vi söker dig som
- har lägst gymnasiekompetens och gärna utbildning till lönespecialist eller annan utbildning som är relevant för tjänsten.
- har goda datakunskaper.
- uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift.
- är strukturerad, gillar ordning och reda och är duktig på att planera ditt arbete.
- är flexibel och kan behålla lugnet i stressade situationer.
- är ansvarstagande och lösningsfokuserad.
- har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad.
Meriterande är
- erfarenhet av lönehantering gärna Personec P och TimeCare.
- kunskaper i kommunala kollektivavtal.
Om oss
Löneservice ansvarar för handläggning och utbetalning av lön och arvoden till kommunens anställda, uppdragstagare samt förtroendevalda. Vi är 33 personer som stödjer och ge service i lönerelaterade frågor till chefer och medarbetare i Jönköpings kommunkoncern. Varje månad hanterar vi cirka 17 000 löner.
Vår arbetsplats kännetecknas av engagerade medarbetare och lagarbete. Tillsammans arbetar vi för att ge alla som kommer i kontakt med oss ska få den bästa servicen. Vårt fokus är korrekt lön och pension till rätt medarbetare i avtalad tid. Vi arbetar med systemen Personec P och TimeCare.
För ytterligare information och frågor är du välkommen att kontakta:
Biträdande lönechef, Åsa Nord tfn 036-10 57 07
Facklig företrädare Victoria Lindén, Vision tfn 036-10 55 04
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten.
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.