OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du lönekonsulten som gillar ditt jobb, brinner för att ge god service och är lösningsorienterad? Gillar du att jobba i ett team där man tillsammans ansvarar för ett bra resultat och ett gott arbetsklimat? Har du erfarenhet av att jobba i Hogia och/eller Flex Classic/HRM? Då tror vi att vi har en tjänst som skulle passa dig perfekt!
På Accountor har vi tagit steget till att vara en av Sveriges mest digitaliserade byråer vilket ger oss och kunderna en säkrare leverans. Att arbeta som lönekonsult på Accountor innebär ett självständigt, varierat och flexibelt arbete. Det finns stora möjligheter att bredda kunskaperna inom området lön och rollen passar dig som uppskattar att arbeta med kundkontakt och vill utvecklas i din profession.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvara för kunddialogen samt att identifiera affärsmöjligheter och behov.
Arbeta proaktivt med kunden för att säkerställa god leverans och kvalitet.
Driva igenom förändringar och förbättringar tillsammans med kund.
Mottagandet av nya kunder och säkerställa att de följer Accountors processer och rutiner.
Rådgivning inom lön (lagar, regler, kollektivavtal etc).
Kvalité och leverans är viktigt och så även din trivsel och möjlighet att jobba flexibelt. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats och teamet som du kommer att tillhöra har likt övriga en familjär stämning och trevlig atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet och där samarbetet mellan dig och din Team Manager präglas av tillit och respekt.
Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat där ingen fråga är för dum att ställas. Därutöver vet vi att det är viktigt att ha kul på jobbet för att kunna leverera det bästa till våra kunder.
Din utveckling och välmående är viktig. Därför erbjuder vi dig även:
Att kostnadsfritt bli auktoriserad lönekonsult hos Srf för att stärka din position på marknaden.
Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Flexibla arbetstider.
Löpande kompetensutveckling i form vår egen moderna digital utbildningsportal, Eduhouse a+.
Vem är du?
För att trivas i rollen bör du vara noggrann, kommunikativ och serviceinriktad. Du gillar att omges med kollegor, dela med dig av din kunskap och erfarenhet samt bidrar med positiv energi. Du är social, framåt och trygg i dig själv. Dessutom är du lyhörd och har förmågan att samarbeta med olika typer av människor.
Kvalifikationer:
YH eller KY-utbildning med inriktning lön och/eller arbetslivserfarenhet inom lön.
Erfarenhet av att arbeta självständigt med hela löneprocessen och att tolka kollektivavtal.
Erfarenhet av Hogia Lön Plus och/eller Flex Classic/HRM.
Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult eller inom serviceyrke ses som mycket meriterande.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Låter det här intressant? Så kul! Vi ser verkligen fram emot att få din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryterare Jessica Petersson; jessica.petersson@accountor.se
Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på våran webbsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!