OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Löneservice
Vill du vara med och bidra till att Jönköpings kommunkoncerns medarbetare får korrekt ersättning i rätt tid? Är du en hejare på problemlösning och ser god service som en självklarhet. Då har du ett jobb att söka.
Vår systemadministratör ska börja studera och vi söker nu en systemintresserad lönekonsult. Som lönekonsult hos oss arbetar du serviceinriktat med administrativa uppgifter där helhetssyn och konsekvensförståelse är viktiga bitar. Du har eget driv att leverera kvalitativt resultat och förmåga att se möjligheter istället för hinder. Du kommer aktivt delta i arbetet med kontinuerlig utveckling och förbättring av vår löneprocess och lönesupport.
I tjänsten ingår både uppgifter som kvalitetskontroller, registrering av löneunderlag, inkomstförfrågan till myndigheter och att ge nya chefer och administratörer introduktion i vårt lönesystem Personec P. I uppgifterna ingår också arbete i vår gemensamma lönesupport där du supportar medarbetare, administratörer och chefer både per telefon och via vårt ärendehanteringssystem.
I rollen som lönekonsult kommer du även arbeta med systemadministration i bland annat TimeCare. I det systemadministrativa arbetet ingår uppgifter som administration av behörigheter, underhåll av organisationsträd, felsökningar, andra linjens support och utbildningar i systemet.
Vi söker dig som
- har lägst gymnasiekompetens och gärna utbildning till lönespecialist med systeminriktning.
- har goda datakunskaper.
- uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift.
- är strukturerad, gillar ordning och reda och är duktig på att planera ditt arbetet.
- är flexibel och kan behålla lugnet i stressade situationer.
- är ansvarstagande och lösningsfokuserad.
- har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad.
Meriterande är
- erfarenhet av lönehantering gärna Personec P och TimeCare.
- erfarenhet av systemadministration.
- kunskaper i kommunala kollektivavtal.
Om oss
Löneservice ansvarar för handläggning och utbetalning av lön och arvoden till kommunens anställda, uppdragstagare samt förtroendevalda. Vi är 33 personer som stödjer och ge service i lönerelaterade frågor till chefer och medarbetare i Jönköpings kommunkoncern. Varje månad hanterar vi cirka 17 000 löner.
Vår arbetsplats kännetecknas av engagerade medarbetare och lagarbete. Tillsammans arbetar vi för att ge alla som kommer i kontakt med oss ska få den bästa servicen. Vårt fokus är korrekt lön och pension till rätt medarbetare i avtalad tid. Vi arbetar med systemen Personec P och TimeCare.
För ytterligare information och frågor är du välkommen att kontakta:
Biträdande lönechef, Åsa Nord tfn 036-10 57 07
Facklig företrädare Victoria Lindén, Vision tfn 036-10 55 04
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten.
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.