Lönekonsult på heltid sökes omgående till konsultuppdrag i city

Lönekonsult på heltid sökes omgående till konsultuppdrag i city

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Vi hjälper vår kund med deras behov att få in en lönekonsult omgående. Har du 1-2 års erfarenhet inom lön från ax till limpa kan du vara rätt för detta uppdrag.
Kunden är ett internationellt bolag och de sitter i centrala Stockholm. På kontoret är det högt tempo, trivsam stämning och man får möjligheten att arbeta med engagerade kollegor.

Uppdraget är en konsultlösning på sex månader med möjlighet till förlängning. Omfattning 100%.

Du blir anställd hos oss på Avanzera och arbetar ute hos kund. Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.


Arbetsuppgifter:
I rollen som lönekonsult kommer du att hantera 400 löner (tjänstemän) samt svara på frågor. Du kommer arbeta från ax till limpa med löner. Kundens system som man arbetar i Workday och Flexlön.

• Administrera hela löneprocessen, inläsning av frånvaro, jour ersättning, kontroll av frånvaro, pensioner, rapportering till SCB och försäkringskassan.
• Supportera anställda och chefer med lönerelaterade frågor och kan vara en del manuellt arbete initialt. Revidering och utbetalning av utlägg.
• Hantering av företagskort Euro Card.


Din bakgrund:
Vi söker dig som har god erfarenhet av löneadministration samt hanterat hela flödet sedan tidigare. Du ska vara nyfiken, noggrann, självständig och lösningsorienterad samt kunna arbeta strukturerat. Vi ser att du har en framåt personlighet och är prestigelös. Du är van att ha god serviceförmåga och verka för att göra ett gott utförande. Van vid att vara konsultativ gentemot chefer och anställda vid löne- relaterade frågeställningar.

• Eftergymnasial utbildning inom lön/lönehantering eller motsvarande relevant utbildning
• 1-2 års arbetslivserfarenhet inom löneadministration
• Mycket goda kunskaper/hantering av lönesystem
• Mycket goda kunskaper i MS Office
• Svenska och engelska, tal och skrift

Meriterande
• Kunskaper i Workday och Flex lön
• Tidigare erfarenhet av kollektivavtalet



Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2020
  • Ansök senast: 18 februari 2020

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024