OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda. Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle. Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Vi söker nu en lönekonsult till löneenhet 2 Gävle, som hanterar löner för ett antal statliga myndigheter. Tjänsten är ett vikariat på 6 månader. På enheten arbetar idag 27 lönekonsulter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som lönekonsult arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund i våra lönesystem samt i ärendehanteringssystemet ServiceNow. Vi arbetar i team och samarbetar både inom teamet och enheten för att planera och lägga upp arbetet. Vi hanterar de ärenden som kommer in via våra system och i arbetsuppgifterna ingår även att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller minst ett års arbetslivserfarenhet inom löneområdet den senaste femårsperioden som arbetsgivaren bedömer lämplig
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att skapa struktur i ditt arbete
• Att ha förmåga att samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Att säkerställa kvalitet och leverans
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att ge god service, vara serviceinriktad
• Att engagera och driva arbetet framåt
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning
• Arbetat med lönesystemet Palasso
• Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom staten
Övrigt
Anställning är tidsbegränsad 6 månader
Startdatum enligt överenskommelse.
Anställningen är placerad i Gävle
Befattningen kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kan komma att genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast xx augusti 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.