OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår verksamhet växer kraftigt i Sverige och därför letar vi efter en lönespecialist för att stärka vårt team i Stockholm. Du är varmt välkommen till vårt mysiga och ljusa kontor på Östermalm och du kan också arbeta flexibelt på distans. Anställningen är på heltid och tillsvidare och börjar så snart som möjligt.
I den här rollen kommer du att...
Arbeta som självständig lönespecialist
Kommunicera med externa kunder och samarbetspartners.
Ta hand om hela löneprocessen, och ansvara för och genomföra lönekörningar för flera kundföretag.
Utföra löneberäkningar och göra utbetalningar (Crona Lön system).
Sköta lagstadgade och kundspecifika rapporteringsuppgifter.
Stödja och ge råd i komplexa lönefrågor och ge utmärkt kundservice.
Vad kan vi erbjuda dig?
Fantastisk möjlighet att arbeta som en del av ett stabilt och framgångsrikt företag och hoppa in i en låghierarkisk och snabbväxande organisation, där arbetet utförs med högsta kvalitet och förstklassig expertis, men med glimten i ögat.
Vi vill erbjuda en arbetsplats där du kan må bra och utvecklas! Vi har fått Future Workplaces-certifiering som ett bevis på vår utmärkta medarbetarupplevelse.
Starians uppskattar flexibla arbetssätt och möjligheter att arbeta hemifrån. Hos oss kan du arbeta på distans, till och med från utlandet under en del av året.
Vi stöder din tillväxt. Vi växer snabbt och nya interna karriärmöjligheter dyker ständigt upp. Du kan påverka din roll och göra saker som du tycker bäst om och som hjälper dig att utöka din expertis.
Vi är ett registrerat SRF-byråföretag i Sverige, vilket innebär att vi stöder våra anställda med SRF-certifiering och betalar den årliga medlemsavgiften för våra certifierade konsulter.
Du kan lära känna dina framtida medarbetare och läsa mer om vår arbetskultur i våra karriärberättelser: https://staria.com/about-us/team/join-us/career-stories/
Vad kommer att hjälpa dig att lyckas i den här rollen:
Erfarenhet av att hantera hela löneprocessen, helst 1-2 år.
Kunskap om svenska lagkrav avseende anställning, semester, arbetstid, pension och skatt.
Flytande kommunikationsförmåga på engelska och svenska. Andra språkkunskaper betraktas som ett plus.
God kommunikations- och interaktionsförmåga eftersom du kommer att arbeta nära ditt team och dina kunder.
Proaktiv arbetsstil, intresse för att arbeta i en konsultroll och i en internationell och dynamisk miljö.
Ett öga för detaljer och förmåga att hålla tidsfrister.
Vill du vara med i vårt team?
Ansök med ett informativt CV eller en LinkedIn-profil före den 3 september 2023. Bifoga ditt löneanspråk till din ansökan och berätta när du kunde börja arbeta hos oss. Vi kommer att gå igenom ansökningarna redan under ansökningstiden och är redo att snabbt gå vidare med lämpliga kandidater.
Om du har några frågor om jobbet eller Staria hjälper vårt rekryteringsteam dig gärna på recruitment@staria.com. Observera att vi av dataskyddsskäl endast kan ta emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Staria befinner sig på en tillväxtresa! ⭐️
Vi grundades i Finland 2003 och vi ägs helt och hållet av våra anställda och VaakaPartners. Vår breda tjänsteportfölj inom finans och Netsuite ERP gör det möjligt för internationella tillväxtföretag att effektivt expandera sin verksamhet i nya marknader. Staria är det enda företaget i Europa som kan erbjuda internationella redovisnings- och ekonomitjänster till över 40 länder genom ett enda utsett team. Idag är vi 400 kollegor i 6 länder och 12 kontor - och vi växer!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.