OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Azets är ledande nordisk leverantör av ekonomi- och lönetjänster. Vi har 3.200 medarbetare i Norden som hjälper över 22.000 företag inom ett brett spektrum av branscher. Azets omsätter 2.8 miljarder SEK och är en del av CogitalGroup som ägs av HgCapital. Läs mer på www.azets.se
Vi blickar framåt och vill förstärka vår lönegrupp i Göteborg med en lönekonsult samt en teamledare.
Älskar du att jobba med service och kundnöjdhet och samtidigt arbeta aktivt för ditt teams samarbete och utveckling? Vi lönekonsulter arbetar med det vi älskar varje dag och vi vill ha med dig på vår resa!
Vi är ett modernt företag som värdesätter balans i livet. Vi ligger i framkant när det gäller digitalisering och vi satsar på att utbilda alla våra konsulter inom självledarskap. I den här rollen är du placerad på vårt kontor i Göteborg, närmare bestämt i Gårda. Gruppen består av en konsultchef, Lendita, som också blir din närmaste chef samt ca 12 kollegor som har ett nära samarbete
Du som medarbetare på Azets har tillgång till flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och massage på kontoret. Vi kan ge dig både trygghet i din anställning men även utmaningar för din utveckling.
I rollen som lönekonsult förväntas du
Svara på frågor från dina kunder och deras anställda, både löne- och HR relaterade frågor
Ha kundansvar för dina kunder, vilket innebär kontinuerlig dialog och att delta på möten
Arbeta konsultativt och rådgivande, både till kund men även till dina kollegor
Ansvara och genomföra lönekörningen för dina kunder
Hantera tolkning av kollektivavtal, personalpolicys och hantera reseräkningar mm
Arbeta aktivt för att vidareutveckla vårt sätt att arbeta och vi är nyfikna på din input
Aktivt bidra till Azets strategi
Som teamledare kommer du dessutom
Leda och fördela det dagliga operativa arbetet i teamet
Fungera som länk mellan dina teammedlemmar och konsultchef
Svara på frågor från dina såväl som teamets kunder och deras anställda
Delta i och stötta medarbetare vid kundmöten
Arbeta aktivt för att vidareutveckla vårt sätt att arbeta för en minskad sårbarhet
Ha ett bra samarbete med gruppens två övriga teamledare
Vem är du?
För att du ska passa in hos oss vill vi att du brinner för service, sätter kunden i fokus och strävar efter att bli en grym side kick till kunden. Vi ser att du har minst 1-2 års erfarenhet av lönehantering. Du kan formulera dig väl både i tal och skrift i svenska såväl som i engelska. Oavsett vad du har för erfarenhet sedan tidigare har du en god ansvarskänsla och vilja att alltid ge den bästa servicen.
Som person är du strukturerad, du behöver följa våra interna processer och kunna förmedla detta arbetssätt hos ditt team. Du är ambitiös och sätter upp egna högt uppsatta mål. Du är trygg i dig själv och kan lätt engagera och få med dig andra. Du behöver även känna dig trygg i dialog med kunder såväl som kollegor. Vara självgående i förmågan att ta reda på vad som gäller för kunder och processer.
Intresserad?
Inte redo att söka ännu, du kanske har ett par frågor först? Kontakta Lendita Miftari på lendita.miftari@azets.com Skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2020-06-12.
Vi kallar till intervjuer löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor till vår fackklubb är du välkommen att kontakta dem via följande mejladress unionenklubben.azets@gmail.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén
Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046