OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att få arbeta med hela löneprocessen i en utvecklande och kundnära miljö på ett företag med spetskompetens inom lön. Trivs du dessutom att jobba i team där man tillsammans ansvarar för ett bra resultat och ett gott arbetsklimat, kan detta vara rollen för dig.
Vi söker dig som vill axla rollen som lönekonsult med tidigare arbetslivserfarenhet från löneadministration och med erfarenhet att arbeta i lönesystem och tidssystem. Du kommer arbeta tillsammans med ett engagerat och professionellt team där du erbjuds möjlighet till kompetensutveckling för att utvecklas i din yrkesroll.
Om tjänsten
På Nobeli lön i Karlskoga hanterar vi varje månad ca. 8000 löner till flertalet kunder och hos oss finns stora möjligheter att bredda kunskaperna och utvecklas.
Du erbjuds
• Personlig och professionell utveckling med goda utvecklingsmöjligheter inom löneområdet.
• Samarbete med kompetenta kollegor.
• En introduktion med seniora kollegor för att du på ett smidigt och effektivt sätt ska lära dig Nobelis system och dina arbetsuppgifter.
• En inkluderande arbetsmiljö där du får vara med och bidra till den framtida utvecklingen.
• Möjlighet till hemarbete, flextid och personalaktiviteter samt ett stort utbud av förmåner via vår förmånsportal Benify såsom bl.a. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension och olika rabatter.
Arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör arbetar du med allt från inläsning av tidfiler till bearbetning av löner och rapportering.
• Ansvara för lönehantering för en eller flera kunder.
• Administration och kontroller av löneunderlag.
• Arbeta proaktivt för att säkerställa god leverans och kvalitet.
• Delta och leda kundmöten.
• Löpande support till kundens medarbetare avseende frågor som rör lön och kollektivavtal.
• Bidra till effektiviseringar och förbättringar av löneprocessen tillsammans med kunder och kollegor.
Vem är du
Vi tror att du är en strukturerad och noggrann person som gillar ordning och reda och är trygg i dig själv. Dessutom är du lyhörd, serviceinriktad och förtroendeingivande.
Då en stor del av arbetet sker i interaktion med andra ser vi att du har lätt för att samarbeta och har mycket god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt.
Vi ser även att du har arbetslivserfarenhet av löneadministration där du arbetat med hela löneprocessen, gärna på ett stort eller medelstort bolag, och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har också goda kunskaper i excel.
Det är meriterande om du har:
• Utbildning inom löneadministration.
• Erfarenhet av att arbeta i lönesystem, gärna Agda eller HRM Software.
• Erfarenhet av att arbeta med löneadministration mot olika kollektivavtal.
Nobeli Business Support AB är ett tjänsteföretag med ett kunderbjudande inom bl a verksamhetsområdena Dokumenthantering, Lön och personal samt Säkerhet.
Företaget har ca. 140 anställda med en omsättning på ca 170 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro, Linköping och Jönköping. Läs mer på www.nobeli.se.
Vi erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor och kunder. Då företaget befinner sig i en expansiv fas får du ta stort eget ansvar samtidigt som vi prioriterar kompetensutveckling, resurser och stöd för att du ska lyckas och utvecklas i din yrkesroll. Vår värdegrund är viktig för oss och den bygger på respekt och omsorg för kunden, affären och varandra.