OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi befinner oss i en spännande tillväxtfas och har nu fått ett större kunduppdrag inom lönehantering. Det innebär att vi behöver utöka vår verksamhet med fler erfarna lönekonsulter.
I denna roll får du arbeta med hela löneprocessen i en utvecklande och kundnära miljö på ett företag med spetskompetens inom lön. Har du erfarenhet av att jobba med lön och dessutom trivs med att jobba i team där man tillsammans ansvarar för ett bra resultat och ett gott arbetsklimat, kan detta vara rollen för dig.
Du kommer få möjlighet att arbeta tillsammans med ett engagerat och professionellt team med lång erfarenhet från löneadministration och olika lönesystem där du också får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll.
Om tjänsten
På Nobeli lön i Karlskoga hanterar vi varje månad ca. 11 000 löner till flertalet kunder och hos oss finns stora möjligheter att bredda kunskaperna och utvecklas.
Du erbjuds
• Personlig och professionell utveckling med goda utvecklingsmöjligheter inom löneområdet.
• Samarbete med kompetenta kollegor.
• En introduktion med seniora kollegor för att du på ett smidigt och effektivt sätt ska lära dig Nobelis system och dina arbetsuppgifter.
• En inkluderande arbetsmiljö där du får vara med och bidra till den framtida utvecklingen.
• Möjlighet till hemarbete, flextid och personalaktiviteter samt ett stort utbud av förmåner via vår förmånsportal Benify såsom bl.a. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension och olika rabatter.
Arbetsuppgifter
• I rollen som löneadministratör arbetar du med allt från inläsning av tidfiler till bearbetning av löner och rapportering.
• Ansvara för lönehantering för en eller flera kunder.
• Administration och kontroller av löneunderlag.
• Arbeta proaktivt för att säkerställa god leverans och kvalitet.
• Delta och leda kundmöten.
• Löpande support till kundens medarbetare avseende frågor som rör lön och kollektivavtal.
• Bidra till effektiviseringar och förbättringar av löneprocessen tillsammans med kunder och kollegor.
Vem söker vi?
Vi ser att du har arbetslivserfarenhet av löneadministration där du arbetat med hela löneprocessen, gärna på ett stort eller medelstort bolag, och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har också goda kunskaper i excel.
Som person är du strukturerad och noggrann och du gillar ordning och reda samt är trygg i dig själv. Dessutom är du lyhörd, serviceinriktad och förtroendeingivande.
Då en stor del av arbetet sker i interaktion med andra ser vi att du har lätt för att samarbeta och har mycket god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt.
Det är meriterande om du har:
• Utbildning inom löneadministration.
• Erfarenhet av att arbeta i lönesystem, gärna Agda eller HRM Software.
• Erfarenhet av att arbeta med löneadministration mot olika kollektivavtal.
Nobeli Business Support AB är ett tjänsteföretag med ett kunderbjudande inom bl a verksamhetsområdena Dokumenthantering, Lön och personal samt Säkerhet.
Företaget har ca. 145 anställda med en omsättning på ca 190 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro, Linköping och Jönköping. Läs mer på www.nobeli.se.
Vi erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor och kunder. Då företaget befinner sig i en expansiv fas får du ta stort eget ansvar samtidigt som vi prioriterar kompetensutveckling, resurser och stöd för att du ska lyckas och utvecklas i din yrkesroll. Vår värdegrund är viktig för oss och den bygger på respekt och omsorg för kunden, affären och varandra.