Lönekonsult sökes till spännande tjänst i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du utbildad lönekonsult med erfarenhet i program som Agda eller Hoogia? Vill du arbeta på ett företag med bra utvecklingsmöjligheter och inspirerande kollegor? Då har vi tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter
Som lönekonsult hos vår kund kommer du att arbeta främst med programmet AGDA och tar helhetsansvar för externa kunders lönearbete. Upplägget är varierat och beroende på företagens storlek arbetar du med ett till max sex bolag. Rollen ingår i en grupp om runt 10 personer och du rapporterar till en lönechef.
Tjänsten kräver självständigt arbete med stort ansvar och en rådgivande funktion gentemot medarbetare inom bolagen.


Om företaget
Vår kund är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi och ingår i en internationell koncern med 8 kontor i Sverige. De hjälper sina kunder att dra fördelar av digitaliseringen kring deras redovisning, lön och HR. Utöver lönekonsulter finns det även en säljavdelning, inköpsavdelning samt marknadsavdelning. Stockholmskontoret ligger centralt och har idag 150 anställda. Företaget har stor personalfokus och kan stolt säga att de satsar hårt på företagshälsa.

Din profil
Vi ser att du har arbetat med AgDa tidigare och kan självständigt bearbeta en löns hela cykel. Som person är du serviceinriktad, ödmjuk och noggrann.

Skallkrav

- KY utbildning eller motsvarande som lönekonsult
- Erfarenhet av Agda
- Svenska och Engelska i tal och skrift

Meriterande

- 2-3 års erfarenhet inom lön
- Arbetat med fler system tex Hoogia
- Ha intresse för lönesystem.




Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Arbetsort: Stockholm
Arbetstider: 8-17
Start: Omgående

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 12 maj 2019

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Löneadministratör Deltid  50% - Stockholm

Löneadministratör Deltid 50% - Stockholm

25 oktober 2024

25 oktober 2024

25 oktober 2024