OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
• Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun och en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här finns bra kommunikationer med både pendeltåg och motorväg.
Tillsammans skapar vi tillit genom att vara engagerade, öppna, modiga och respektfulla i alla våra möten. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning och kulturell mångfald bidrar till. Läs mer om kommunen på www.nynashamn.se
ARBETSUPPGIFTER
Lönekonsultteamet består av tre lönekonsulter och en systemförvaltare/ lönekonsult och är en del av enheten lön och förmåner på HR-avdelningen. Vi arbetar i Heroma lönesystem och tillsammans anvarar vi för att ca 2.700 löner betalas i tid varje månad.
Du kommer i huvudsak att arbeta självständigt med löpande löneadministration, registrering av anställningsavtal, göra kvalitetskontroller, ge konsultstöd och support till chefer samt svara på frågor från medarbetare. I arbetsuppgifterna ingår även att göra utredningar, ta ut statistik, utbilda chefer, tolka lagar och avtal samt arkivvård.
Vi är ett litet team, vilket innebär att alla jobbar brett som generalister inom hela löneområdet, med alla förvaltningar och med alla avtal. Då vi dagligen stöter på utmaningar jobbar vi tillsammans i teamet och stöttar och lär av varandra. Vi är ett effektivt och bra team som även vill ha roligt tillsammans.
Du erbjuds ett utvecklande arbete i ett engagerat team med kompetenta medarbetare. Som lönekonsult hos oss får du vara med och påverka utvecklingen. Utvecklingen av våra processer kommer på sikt att leda till minskade pappersflöden och mindre manuell hantering. Därmed kommer arbetet att bli mer konsultativt med mer systemunderhåll.
KVALIFIKATIONER
Arbetet ställer krav på förmåga att tolka och tillämpa lagar och avtal, systemkunskap samt god svenska i tal och skrift. Erfarenhet från kommunal verksamhet och Heroma lönesystem samt löneadministratörsutbildning eller motsvarande är meriterande.
Arbetet som lönekonsult innebär att man ständigt ställs inför nya frågor, regler som tillkommer eller ändras, ändringar i systemet, nya medarbetare som ska ha lön och nya chefer som behöver stöd i att hantera vårt personalsystem. För att möta kraven som ställs i den konsultativa delen av jobbet behöver du vara serviceinriktad, snabbt kunna ställa om och vara flexibel samt ha god förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt och samarbeta med olika typer av människor. Arbetet med att producera lönerna ställer krav på förmåga att strukturera arbetet effektivt, ha analytisk och numerisk förmåga samt uthållighet att driva saker i mål och lösa problem.
Du har vilja och engagemang och tar gärna initiativ till ständiga förbättringar. Flera års erfarenhet av arbete som lönekonsult/löneadministratör krävs.
ÖVRIGT
För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länk och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter. Vi går igenom ansökningarna löpande och kallar löpande till intervjuer.
Om du behöver hjälp med hur du söker en tjänst, kontakta supporten på 0771-693 693. Har du frågor om tjänstens innehåll kontakta namngiven person i annonsen.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.