OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
I din roll som lönekonsult arbetar du i ett team och ansvarar för kunders hela löneprocess, från ax till limpa. Du har det yttersta och operativa ansvaret för att genomföra lönekörningen och du är van att tolka olika kollektivavtal. Som lönekonsult kommer du även arbeta med pension och personaladministration och du ger alltid dina kunder det lilla extra. Då vi är en nordisk organisation innebär arbetet att du kommer ha kontakt med våra nordiska kollegor på daglig basis. Placeringen för denna tjänst är vid vårt lönecenter i Kista, Finlandsgatan.
Om företaget
Vår kund är ett helt nytt bolag med 1450 anställda och 169 års erfarenhet av alla de tjänster man behöver för att lyckas med sitt företagande. Låter det konstigt? Låt oss ta det från början.
Fram tills Aspia startade sin verksamhet var de en del av PwC. Ett anrikt, globalt företag som tog sina första stapplande steg redan 1849. Men nu är de Aspia. En partner till brädden fylld med kunskap och erfarenhet, men också en partner med en vilja att förändra och förbättra som man vanligen bara hittar hos färskingar.
Idag är de 1450 personer som jobbar med redovisning, lön och rådgivning. Men de kommer bli fler, för att företagare ska få ännu bättre tillgång till den bästa kompetensen på marknaden. Aspia har 71 lokala kontor över hela landet, från Ystad i söder till Kiruna i norr.
Hos Aspia hittar man tjänster från redovisning och lönehantering till styrelsecoachning och skatterådgivning.
Vill du arbeta i ett växande företag med kunden i fokus? Är du en trygg och kommunikativ person med intresse för ständig utveckling och eget ansvar? Ser du kontakt med människor som inspirerande? Då är det garanterat dig vi söker!
Din profil
Kompetenskrav: Vi söker dig som har några års erfarenhet som löneadministratör / lönekonsult samt har goda kunskaper i att tolka kollektivavtal. Meriterande med erfarenhet av både kollektivlöner och löner för tjänstemän.
Du talar svenska och engelska obehindrat.
Personliga egenskaper:
Självledarskap, engagemang och driv är egenskaper som vi värderar högt. Du är lösningsorienterad och en riktigt bra teamplayer där din teamkänsla hjälper oss att komma framåt och leverera service i världsklass. Ditt arbetssätt är strukturerat och du har en utomordentlig kommunikationsförmåga som speglas i ditt sätt att skapa goda relationer med kollegor och kunder. Du drivs av utmaningar och ser inget problem i att aldrig exakt veta hur din dag kommer att se ut.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 eller margareta.meek@2complete.se
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.
2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Carlson
Joel Claeson
Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström
Caroline Lüning
Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson