OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Azets är den ledande leverantören av tjänster inom redovisning, löner, HR, bemanning och konsulttjänster i Norden. Vi förenklar och stöder företag i deras tillväxt. Våra 2500 engagerade medarbetare, uppdelat i 83 kontor, som betjänar mer än 20.000 kunder inom ett brett spektrum av branscher. År 2016 var omsättningen 2 miljarder. Azet levererar en unik kombination av industrins specialisering, lokal närvaro smart teknik och kundanpassade lösningar. Vi gör data till insikt, så att våra kunder kan arbeta smartare och fatta bättre beslut. Azets är vårt nya namn efter försäljningen av Visma Services och vi etablerades 2016 som ett nytt och oberoende företag. Nu fokuserar vi hårdare än någonsin tidigare på att skapa värde för våra kunder.
Vill du anta utmaningen med att hjälpa företag utveckla sin potential genom att leverera den nya tidens lön och ekonomifunktion? Vi söker nu dig som vill arbeta som lönekonsult till affärsområdet Payroll på vårt kontor i Uppsala!
Som lönekonsult hos oss har du helhetsansvaret för dina kunder gällande leveransen av deras lönehantering. Det innebär att du hanterar vissa delar själv och samarbetar tätt med verksamheten i Rumänien. Du deltar i kundmöten, har kontakt med kundernas anställda och strävar efter att utveckla leveransen och kundrelationen.
Dina uppgifter: • Kundansvar för dina kunder • Löneberedningsrutiner och löpande lönearbete • Delta i driftsmöte med kund • Kunskap i anställningsformer och kollektivavtal • Löneformer och lönedelar i lag och avtal • Aktivt arbeta för effektiviseringar och proaktivitet • Delta vid implementering/utförande av företagets processer och strategier
Vem är du? Vi söker dig med mycket goda kunskaper och minst två års erfarenhet av lönehantering, meriterande är erfarenhet av systemen Agda och Hogia. Som konsult hos oss behöver du vara en affärsmässig och ansvarstagande rådgivare som trivs att arbeta med moderna arbetssätt och IT-system. Du tycker om att samarbeta i team, tar fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och är van vid att ha kunden i fokus. Du kan svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Vi erbjuder dig
Ett utvecklande arbete i en miljö där det händer mycket, både på kontoret och i företaget. Azets är ledande i branschen på digitalisering och automatisering av processer och vi har byggt upp en väl fungerande nearshoringverksamhet i Rumänien där delar av arbetet utförs. Hos oss blir du en del av ett team med hög kompetens och engagemang där vi drivs av att vilja göra något bra tillsammans. Kunderna är många och olika, både svenska och internationella, vilket gör att vi får variation och lär oss nytt. Vi har också en egen utbildningsakademi för vår kontinuerliga kompetensutveckling. Som lönekonsult hos oss har du också möjlighet att certifiera dig hos Srf till auktoriserad lönekonsult.
Intresserad? Inte redo att söka ännu, du kanske har ett par frågor först? Kontakta Cecilia Jerresand på 070 561 24 83 eller cecilia.jerresand@azets.net. Vi kallar till intervjuer löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emelina Bengtsdotter
David Faasth
Cecilia Jerresand
+46 705612483
Helena Björk
+46 70 2513697
Susanna Béguier
+46 73 075 22 26
Leif Knutas
+46 767 23 27 92
Fredrik Johansson
+46 10 141 20 52
Susanna Callin
+46 76 722 10 33
Kenneth Matsson
+46 10 141 19 91
Knut Skjauff
+47 48193001