OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Följ med oss på vår spännande tillväxtresa! Vill du bli en del av en organisation som har haft branschens nöjdaste kunder 8 år i rad och som varje dag strävar efter att ge den bästa möjliga kundupplevelsen? Har du några års erfarenhet som lönekonsult och vill vara med och utveckla BDO:s löneorganisation i Syd? Då ser vi fram emot din ansökan!
Om tjänsten
Som lönekonsult hos oss arbetar du med både nationella och internationella kunder av varierande storlek i olika branscher. Du planerar och genomför självständigt dina egna löneserviceuppdrag med fokus på hög kvalité och service. Du har nära kontakt med kunder och ansvarar för hela löneprocessen, så som rapportering, tolkning samt rådgivning av avtal och regler. Likaså har du kvalitetsansvar gentemot kund. Du tillhör ett ganska nytt och kompetent löneteam som sitter på vårt kontor i Malmö, men då vi på BDO främjar en digital arbetsmiljö, spelar det mindre roll vilket kontor du vill utgå ifrån. Kontoren ligger i Malmö, Helsingborg och Ängelholm/Klippan.
Hög service och personligt engagemang är något som kännetecknar vårt arbetssätt och BDO arbetar kontinuerligt med att kvalitetssäkra, effektivisera samt digitalisera processerna. På sikt finns det möjlighet att handleda praktikanter och nyanställda samt hålla i interna utbildningar tillsammans med kollegor.
Om dig
Din personlighet är minst lika avgörande för oss som ditt CV. Vi tror att du som söker är målfokuserad och driven. I vår familjära företagskultur lägger vi stor vikt vid social kompetens tillsammans med problemlösning och drivkraft. Eftersom BDO ingår i en global organisation och då du kommer att arbeta med internationella kunder behöver du ha goda kunskaper i engelska.
Vidare ser vi att du:
• Har en relevant löneutbildning, eller motsvarande erfarenhet förvärvad genom arbete
• Minst ett par års erfarenhet av självständigt lönearbete, både i mindre och medelstora bolag
• Tidigare arbetat på lönebyrå för kunds räkning är meriterande men det viktigaste är att du känner dig hemma i en rådgivande roll som konsult
• Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med internationella kunder och/eller har erfarenhet av Hogia Lön Plus eller Hogia Lön.
Vi erbjuder dig
En chans att arbeta och utvecklas i en trivsam arbetsmiljö, inkluderande och familjäär företagskultur och spännande organisationsstruktur. På BDO får du möjlighet att utveckla din kompetens genom eget ansvar och stora möjligheter att påverka ditt arbete. Vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag.
Vi förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Därför satsar vi långsiktigt på individuell utveckling och har ett stort fokus och utbud i vårt gedigna utbildningsprogram där du kommer att ingå.
Vi erbjuder även ett brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera, men kanske viktigast av allt – trevliga och kompetenta kollegor!
Om oss
BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på sin utvecklingsresa. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk – en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 91 000 medarbetare i fler än 160 länder, och i Sverige är våra ca 700 medarbetare - grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång. Läs mer om BDO som företag här.
Vill du bli en av oss?
Vad kul! Skicka i så fall in ditt CV och personliga brev redan idag då vi jobbar med löpande urval. Vid frågor, hör av dig till ansvarig rekryterare nedan. Varmt välkommen din ansökan!
Här kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter.