OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du lönekonsult med erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen? Trivs du med att jobba serviceinriktat med varierande uppgifter i en händelserik miljö. Då kan det vara dig vi söker.
Detta är ett konsultuppdrag med start omgående fram till april 2022. Kontoret finns i Solna och det finns möjlighet till distansarbete 2-3 dagar per vecka.
Om jobbet
Som Lönekonsult kommer du att jobba självständigt med hela löneprocessen av ca 210 löner. Du hanterar hela löneberedningen från ax till limpa och relaterade arbetsuppgifter som avstämningar, AGI, rapporteringar av pensioner och andra uppgifter till berörda myndigheter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Hantering av tidrapporter, löneberedning, rapportering till ekonomiavdelningen, rapportering av pensionsunderlag och försäkringar, intyg samt semesterberäkningar
- Administrera utläggsredovisningar och reseräkningar
- HR administration, statistikunderlag, anställningsavtal i e-signeringssystemet Scrive
- Delta i arbetet av lönerevision och lönekartläggning
- Supportera såväl medarbetare som chefer vid löne- och kollektivavtalsfrågor
- Uppdatera och utveckla rutiner och policys inom HR- och löneområdet
Bakgrund och kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom löneadministration eller motsvarande erfarenhet. Det är starkt meriterande med några års erfarenhet av löneadministration. Har du även arbetat med HR administration är det ett plus, men inget krav. Kunskaper inom arbetsrätt och kollektivavtalsfrågor är meriterande. Har du arbetat i lönesystemet Flex HRM är det en fördel. Vi förutsätter att du har god datorvana och att du har lätt för att tala och skriva flytande svenska.
Som person är du driven, strukturerad och noggrann. Du gillar att ta ansvar och har en positiv inställning samtidigt som du arbetar engagerat. Vi ser gärna att du är en proaktiv och positiv person som har lätt för att ta egna initiativ Vidare är du serviceinriktad, samarbetsvillig och hanterar information och frågeställningar inom lön med hög integritet och gott omdöme.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-10-31.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88