Lönekonsult till bostadsbolag

Lönekonsult till bostadsbolag

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en lönekonsult till vår kund i Göteborg. Har du ett flexibelt förhållningssätt och är en klippa på att hålla ordning och struktur? Då kan du vara den vi söker!

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter innefattar administration och utbetalning av löner enligt gällande lagar och avtal för anställda. I din roll har du ansvar för egna arbetsuppgifter och projekt samtidigt som du stöttar övriga kollegor inom ekonomi.

I dina dagliga arbetsuppgifter ingår:

• Löneadministration
• • De anställdas tidsredovisning
• • Uträkning/förberedning av personalens löner och se till att de blir utbetalda
• • Rapportering
• Kvalitetskontroller
• • Assistering till chefer, medarbetare och övriga inom organisationen
• Övriga uppgifter inom ekonomi på avdelningen

Din bakgrund

För att passa i rollen som lönekonsult har du utbildning inom lön och administration samt cirka 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom lönehantering. Vidare förutsätter vi att du har god datorvana samt erfarenhet av att arbeta i lönesystem. Meriterande är om du har arbetat med avtal i fastighetsbranschen eller inom kommunen. Du talar och skriver svenska flytande samt uttrycker dig väl på engelska i såväl tal som skrift.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är noggrann, ordningsam, positiv, och har ett sinne för siffror. Du är en stresstålig person som gillar att arbeta i ett högt tempo och kan prioritera bland dina uppgifter. Du har inga problem med att jobba med förändrings- och förbättringsfrågor för att effektivisera löneprocessen. Vidare har du god kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta i grupp. Slutligen är du självständig i ditt arbete, har förmågan att hantera föränderliga situationer och är trygg i din roll som lönekonsult.

Om anställningen

• Placeringsort: Göteborg
• Tjänstgöringsgrad: Heltid
• Tillträde: 1 augusti
• Anställningsform: Visstidsanställning 6 månader med chans till förlängning eller övertag till kund.

Information

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juni 2021
  • Ansök senast: 4 juli 2021

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024