OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!
Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare.
Kommunstyrelseförvaltningen ansvarar för styrning, ledning och samordning i kommunen. Vi bidrar till att visioner och politiska beslut blir verklighet. Vi är drygt 250 medarbetare med specialistkunskaper inom bland annat ekonomi, HR, kommunikation, utveckling och förvaltning, digitalisering, juridik, platsutveckling och trygghets- och säkerhetsfrågor.
Tjänsten och arbetsuppgifterna
Nu behöver vi stärka upp vårt team då en av våra medarbetare går i pension.
Vill du vara en del av ett team som tillsammans skapar en arbetsmiljö präglad av engagemang och delaktighet?
Löneenheten inom Botkyrka kommun är en centraliserad tjänst och är organiserad under Kommunstyrelseförvaltningen som en av två enheter på HR-avdelningen. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas när det gäller både system och arbetssätt. Vi prioriterar verksamheternas behov och planerar resurser därefter.
I rollen som lönekonsult kommer du att arbeta tillsammans med ett dedikerat team för att hantera löneadministrationen för våra chefer och medarbetare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Ett övergripande ansvar för löpande lönehantering och administration, där noggrannhet och effektivitet är avgörande när du hanterar och administrerar löner för våra chefer och medarbetare.
- Identifiera och korrigera eventuella fel eller avvikelser i löneberäkningar och rapportering.
- Säkerställer korrekt rapportering till relevanta myndigheter och organisationer.
- Hantera och genomföra olika processer relaterade till årliga förändringar och justeringar av löner, semesterberäkning, lönerevision och retroaktiva löner.
- Hanterar ärenden via ärendesystem MMK, samt via telefon.
Löneenheten strävar ständigt efter att ha ett optimerat lönesystem som effektivt tillgodoser kommunens behov.
Det är avgörande för oss att säkerställa att vi kan hantera och fullfölja alla våra åtaganden med högsta möjliga servicenivå.
Vi erbjuder dig
Vi är stolta över den mångfald som präglar vår grupp och speglar den rika variationen av människor som lever och arbetar i vår kommun. Inom vår grupp arbetar vi med specialistområden, och här ges du möjligheten att utöver dina ordinarie arbetsuppgifter även fokusera på ett ansvarsområde eller specialistområde som intresserar dig.
När du börjar arbeta tillsammans med oss erbjuder vi:
- En arbetsgrupp som aktivt arbetar för att utveckla verksamheten och stärka kvaliteten i vårt arbete för att gynna vår arbetsmiljö och våra medborgare.
- Årsarbetstid som möjliggör flexibilitet i vardagen. Vi värdesätter din balans mellan arbetsliv och privatliv, vi strävar efter att underlätta vardagen för dig.
- Vi erbjuder möjligheten till viss distansarbete.
- Ett väl etablerat kvalitetsledningssystem med dokumenterade processer och nära tillgång till aktuella rutiner och dokument.
Vår grupp består av en enhetschef, lönesamordnare, 3 systemförvaltare, förvaltningsledare och 12 lönekonsulter. Tillsammans skapar vi en dynamisk miljö som driver oss framåt och möjliggör för varje individ att blomstra.
Vi söker dig med vilja och driv att bidra till vår enhet och vara aktiv i verksamhetens utveckling.
Vi välkomnar dig som delar vår entusiasm och stolthet över det arbete vi utför. Kom och var med och bygg med oss!
Du som söker till oss
Om du är intresserad av att jobba hos oss behöver du antingen ha gått en utbildning inom löneadministration eller ha motsvarande arbetslivserfarenhet.
Övriga krav för tjänsten är:
- Har kunskap om kommunal löne- och avtalshantering
- Är trygg i att tolka kollektivavtal
- Har kunskap om ferie- och uppehållslöner
- Har kunskap om lönehanteringsprocessen för omvårdnadspersonal
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Visma Personec P för lönehantering och ärendehanteringsystemet MMK. Erfarenhet med liknande system, såsom TimeCare, är också av fördel.
Som person är du en utpräglad lagspelare med stark samarbetsförmåga. Du värdesätter noggrannhet och strävar alltid efter att uppnå hög kvalitet och måluppfyllelse med eget ansvar. Dessutom är du strukturerad och har förmågan att driva och avsluta uppgifter på ett positivt sätt. Din höga servicekänsla gentemot både chefer och medarbetare i kommunen är en central del av din arbetsmoral.
Om oss
Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen.
Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid.
Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande
Övrig information
För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister.
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Giotas Sandquist
08-530 613 71
HR-specialist Catarina Karlsson
08-530 610 27
Fackliga företrädare
Nås via växeln, 08-530 610 00
Tillträdande chef för kommunledningsförvaltningens Anna Giotas Sandquist
08-530 613 71
Erbjudanden från annonsörer och rekryteringsföre
Näringslivschef Anna Anderberg
Utvecklingsledare Rebecka Hagman
Upphandlingschef Anders Kuylser
08- 530 611 49