OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som lönekonsult på en växande internationell byrå med stor potential och en familjär kultur? Trivs du på en händelserik arbetsplats där ingen dag är den andra lik? Har du förmågan att ha ordning och reda i en föränderlig miljö?
Vi letar nu efter dig som vill arbeta hos en av de ledande leverantörerna inom outsourcing av löne- och ekonomiadministrativa tjänster i norra Europa med kunder både i Sverige och internationellt. Ansvarstagande i kombination med respekt för medarbetare gör detta till en byrå som präglas av en stor passion för resultat och utveckling.
Vi söker dig som vill arbeta som lönekonsult i ett tillväxtbolag med stora möjligheter. Som lönekonsult har du eget kundansvar när det kommer till produktionen av outsourcade lönetjänster med fokus på proaktivitet och kundnöjdhet.
Bolaget sitter i centralt belägna lokaler i Stockholm.
Din utmaning
Att arbeta kundorienterat med merförsäljning likväl som hög leveranskvalitet är något som förväntas av dig som konsult och du arbetar därför proaktivt för att ständigt öka kundnöjdheten. Då du kommer att arbeta i en dynamisk miljö krävs det att du är noggrann, strukturerad och kan prioritera utifrån kundens bästa. Som support för dina kunder och deras anställda arbetar du med allt ifrån lön- och personaladministration till årsskiftsrutiner, hantering av pension- och försäkringsfrågor, rapport- och statistikhantering samt lönerevisioner. Genom att komma in i ett företag i förändring får du själv stor möjlighet att arbeta proaktivt och påverka din arbetsplats.
Är detta du?
Vi söker dig som är en måldriven lönekonsult med minst 2 års erfarenhet inom området. Som person bidrar du gärna med struktur och noggrannhet för att själv kunna vara med och påverka olika arbetssätt och processer. Du tycker om när det händer mycket och trivs allra bäst i en dynamisk miljö fylld av variation där du får använda din förmåga att prioritera. Din sociala sida gör att du gärna har mycket kontakt med kunder och kollegor och lätt bygger nya relationer. Kundfokus är A och O och vi söker därför efter dig som är lyhörd och service-minded.
Du har utbildning inom löneadministration/handläggning eller motsvarande samt god systemvana och kunskaper i Microsoft Office. Vi ser gärna att du har erfarenhet av lönesystem som Hogia, Agda eller Flex.
Karriärutveckling
Byrån arbetar ständigt för att du som anställd ska trivas och kunna vidareutvecklas i din roll. Målet är att samtliga lönekonsulter ska bli auktoriserade och de har därför valt att kostnadsfritt erbjuda sina anställda detta. För att ta vara på din kompetens ges du som visar framfötterna möjlighet till vidareutveckling genom att få chansen att inrikta dig mot olika intresseområden och kundsegment.
Nyfiken?
Kontakta gärna Linnea Lindroth på telefon 070-846 16 15 om du har några frågor kring tjänsten eller Talents of Sweden. Vi intervjuar löpande så välkommen med din ansökan!
Sökord: Lön, Lönekonsult, löneadministration, payroll, jobb, Talents of Sweden