OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en kvalificerad lönekonsult till vårt team på HR-avdelningen som består av sex enheter: arbetsrätt och löner, personal- och utveckling, clinicum, bemanningscenter, kommunikation och medicinska biblioteket. Vi är en starkt verksamhetsförankrad HR-funktion med ett utvecklingsorienterat förhållningsätt. Är du en positiv, serviceinriktad person som stimuleras av att ge support till andra och arbeta med löneadministration kan du vara den vi söker till vårt team.
Arbetsuppgifter och erbjudande
Som lönekonsult kommer du ingå i enheten arbetsrätt och löner som ansvarar för löneadministratiiva frågor och kollektivavtalsfrågor. Vi har även ansvar för områden som anställningsförmåner, skatter och försäkringar. I dessa frågor stödjer vi sjukhusets chefer med support och rådgivning. Vi utgör även en supportfunktion för alla våra medarbetare gällande lönefrågor. En stor del av vårt uppdrag är att arbeta i vårt PA-system Heroma och kvalitetssäkra löner, upprätta anställningsavtal, hantera schema- och bemanningsfrågor och löne- och avtalsärenden.
Vi har ett processorienterat arbetssätt och vårt fokus är att ge god service inom vårt ansvarsområde och bidra stort till att den lön och de ersättningar som betalas ut är rätt.
Du kommer att ingå i ett engagerat team med fem andra kompetenta lönekonsulter där alla har eget ansvar för olika verksamhetsområden på sjukhuset. Du samarbetar förutom med ditt närmaste team även med några av avdelningens HR.-partners som har samma verksamheter som dig.
Som arbetsgivare erbjuder vi friskvård,egna träningslokaler, ett välutrustat gym och olika gruppaktiviteter. Flera restauranger och annan service finns inom området. Det finns goda kommunikationer till oss och sjukhuset ligger fint beläget med närhet till härliga grönområden och promenadstråk längst med Edsviken.
Din profil
Vi söker dig som:
har en gymnasial utbildning och adekvat utbildning inom lön/ekonomi.
har några års erfarenhet som lönekonsult eller från liknande uppdrag
kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift
har en mycket god datorvana
Det är meriterande om du har erfarenhet av PA-systemet Heroma och/eller kollektivavtalet "Allmänna bestämmelser".
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är strukturerad, ansvarsfull och lösningsorienterad. Vidare har du god samarbetsförmåga, är pedagogisk, kommunikativ och ser till helheten i uppdraget. Du trivs med att ge god service till andra, att arbeta självständigt men också att bidra till teamet och hjälpa andra kollegor.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidare anställning på 100%. Arbetstidsmått 39,5 tim/v. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan, redan idag! Ansök genom att klicka på knappen ”sök tjänsten”.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är satt.