OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad och lösningsorienterad person som vill jobba med hela löneprocessen? Vår kollega ska gå vidare med nya utmaningar och vi söker nu därför en ersättare som gillar att arbeta i högt tempo, kan vara flexibel och älskar att jobba med lön!
Lönesupport är en del av Tranås kommuns centrala HR-avdelning och består av 4 medarbetare som arbetar med frågor som rör lön.
Arbetsbeskrivning
Som lönekonsult kommer du självständigt, tillsammans med teamet, att ansvara för hela löneprocessen för ca 2600 antal anställda, både tjänstemän, kollektivanställda och uppdragstagare. I dina arbetsuppgifter ingår hela lönekedjan såsom löne- och semesterberäkningar, kontroller, driftkörningar för löneutbetalningar, utredningar, intyg, förmånshantering samt semester- och årsskifteshantering. En viktig del i denna tjänst är att vara support till kommunens administratörer och chefer med din kompetens i olika frågeställningar kring lön, avtal och system.
I uppdraget ingår också att omvärldsbevaka och driva utveckling av systemet och arbetssätt kopplade till lönearbetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial lönespecialistutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Tidigare erfarenhet inom löneadministration och kunskaper i Heroma är meriterande. Vi ser också att du har goda datakunskaper och har lätt för att lära dig nya system.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som gillar att arbeta i ett högt tempo, kan vara flexibel i ditt arbete och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du är givetvis noggrann och kvalitetsmedveten med ett strukturerat arbetssätt. Då rollen inkluderar många kontakter behöver du ha lätt för att kommunicera på svenska både skriftligen och muntligen, vara kundorienterad och ha förmåga att leverera god service på hög nivå. Du hanterar information och frågeställningar inom lön med hög integritet och gott omdöme.
Anställning och ansökan
Heltid
Tillträde: oktober eller enligt överenskommelse
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget HR-manager. Vi ber dig därför skicka in en ansökan via HR-manager genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontakt
Sandra Eneroth, operativ HR-chef, 0140-68121 sandra.eneroth@tranas.se
Fackliga representanter nås via kommunens växel 0140-68100