OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Klara Consulting
Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns tack vare tidigare förvärv också EkonomiPorten AB, JL Ekonomi AB, webbyrån Nitea AB och IT-byrån Spree. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.
Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 180 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.
Under 2022 flyttar våra nu sammanslagna bolag i Stockholm tillsammans till nya moderna lokaler centralt belägna i Stockholms innerstad.
För mer information, besök gärna www.klaraconsulting.se (http://www.klaraconsulting.se/)
Om tjänsten
Välkommen till Klara Consulting!
Som implementationskonsult på Klara Consulting ingår du i vårt affärsområde Lön - ett affärsområde som präglas av stark tillväxt, spännande kunder i olika storlekar och branscher och duktiga kollegor som drivs av utveckling.
Du kommer ingå i ett team av Implementationskonsulter där arbetet sker både självständigt och i nära samarbete med kollegor.
Här präglas stämningen av värme, kunskap och välkomnande, men det läggs också betoning på eget ansvar, samarbete och konsultmässighet.
Vi står nu inför stora och roliga förändringar med ökad digitalisering, mer rådgivande kvalitativ kundkontakt och en fördjupad affär. Häng med på resan! Klara Consulting erbjuder en fast anställning med goda förmåner, bra kollegor och en familjär stämning.
Känner du igen dig?
Arbetsuppgifter
I rollen som implementationskonsult ingår du i vårt implementationsteam som ansvarar för att planera, delta och driva implementationer av nya och befintliga kunder. Vårt uppdrag i teamet är att leda våra kunder genom systemförändringar. Du kommer att arbeta och driva projekt självständigt, men även vara deltagare i större projektgrupper tillsammans med kollegor och kunder.
I arbetsuppgifterna ingår det bland annat möten med kund kring behov och lösningsmöjligheter, projektledning, hålla i systemutbildningar samt olika typer av uppföljning för att säkerställa att våra kunder är nöjda.
För att trivas i rollen ser vi att du har erfarenhet att ha många bollar i luften, men samtidigt känner dig trygg i att prioritera och arbeta effektivt. Du är proaktiv och drivs av att ett arbete med ständig utveckling samt tycker om en vardag som till stor del består av problemlösning.
Bakgrund
Vi söker dig som:
- Har en utbildning inom LÖN (YH- eller motsvarande) alternativt utbildning inom systemförvaltning
- Har ett par års arbetserfarenhet inom lön
- Har erfarenhet av att implementera lönesystem och försystem
- Har erfarenhet av något av våra system Flex Lön, Hogia Lön, Agda eller tillhörande försystem
- Har erfarenhet av att arbeta i projekt
Det är meriterande om du:
- Även har arbetat med implementering av andra system
- Har medverkat vid upphandling och/eller införande av lönesystem
- Har erfarenhet av projektledning
Som person ser vi att du är:
- En strukturerad, resultatinriktad och engagerad lagspelare med sinne för detaljer. Du är lugn och trygg samtidigt som du trivs i en snabbrörlig miljö.
Praktisk information
Start: Våren 2022
Anställningsform: Heltid
Lön: Fast enligt överenskommelse
Placering: Stockholm City
Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig på Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta Maria Bjurström Rosén på: maria.bjurstrom@klaraconsulting.se