Lönekonsult till Koncept HR

Arbetsbeskrivning

Om Företaget
Koncept HR är en nationell heltäckande HR byrå med bas i Göteborg och Borås.

Vi är den operativa HR byrån som löser våra kunders problem och utmaningar i vardagen.

Vi levererar tjänster med högsta kvalitet inom Lön, Bokföring, Rekrytering, Utbildning och operativt HR arbete.

Koncept HR kvalitetssäkrar svensk arbetsmarknad.

Vi är 15 anställda bestående av Lönekonsulter, HR konsulter, Arbetsmiljöingenjör och Administratör.

Vi jobbar främst med små och medelstora företag, men har även uppdrag ute hos globala företag samt storbolag i Sverige.

Vi erbjuder våra kunder allt från enklare konsultationer, till heltids Interimsuppdrag.

Vi avlastar, stöttar och gör insatser där våra kunder har behov på kort eller lång sikt inom HR- relaterade frågor.

Genom vår Akademi erbjuder vi utbildningar inom bl.a. lön, lönekartläggning, arbetsrätt, arbetsmiljö och förhandlingsteknik.

Vi söker nu en lönekonsult med placering i Göteborg och/eller Borås. Vi är en hybrid arbetsplats.

Tillsammans är vi ett kvalificerat stöd i lönekörningen till företag i hela Sverige. 

Om tjänsten
Arbetsuppgifterna varierar från löneadministration, att utifrån lagar och avtal stödja våra kunder i lönefrågor, till att arbeta med ständiga förbättringar. 

Att prestera kvalitativ löneleverans ut mot kund, hantera tolkning av kollektivavtal, reseräkningar, friskvårdsbidrag och andra uppgifter som gäller för löneleveransen.

Regelbunden kundkontakt med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda. 

Tjänsten är ett längre vikariat på 80 - 100 % med start omgående. 

Om dig
Vi söker dig som är utbildad lönekonsult. Det är ett krav att du har minst tre års erfarenhet av hela löneprocessen, från ax till limpa. Meriterande om du kan en del försystem också. 

Vi ser gärna att du har erfarenhet av löneadministrativt arbete i Visma och Hogia och du ska kunna  Agdas lönesystem. 

Du ska vara teamorienterad och stötta där det behövs. Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult ses som mycket meriterande.

Du är en god kommunikatör och kan på ett pedagogiskt sätt ge information, både muntligt och skriftligt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

 

Det här kommer vi ge dig
När du börjar hos oss möts du av trevliga kollegor och en omväxlande miljö.

Vi hjälper varandra, tar en för laget om det behövs,  och försöker ha roligt på vår arbetsplats.

Vi strävar efter att vi ska må bra på och av jobbet.

Vi går ibland ut och äter lunch tillsammans, tar en AW, eller åker på nån kul resa som förenar nytta med nöje.

Med kunden i fokus, levererar vi glädje, mening och nytta i vardagen för såväl företag som anställda.

Vi omfattas av kollektivavtal mellan Almega tjänsteföretagen och Unionen.

Vi har gott kaffe på kontoret, flexibla arbetstider, och möjlighet till hemarbete nån gång ibland.

Vi erbjuder maximalt friskvårdsbidrag, och några av oss tränar tillsammans på vår utökade lunchrast.

 

Kontakt
För frågor om tjänsten ta kontakt med vår VD Maria Ljungqvist 0761 388 155 eller skriv till maria@koncepthr.se

Vi praktiserar löpande urval och intervjuer så du är välkommen med din ansökan redan idag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Koncept HR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 januari 2023
  • Ansök senast: 9 februari 2023

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024