OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du lätt för att lära nytt? Är du noggrann, strukturerad och brinner för att ge god service? Vill du jobba hos oss där vi lägger fokus på att arbetet präglas av energi, samarbete, delaktighet och framför allt glädje.
Vi jobbar tillsammans för att utveckla och driva lönecenter framåt, vill du utvecklas med oss? Ansök idag!
Rollen som Lönekonsult hos oss
I rollen som löneadministratör arbetar du till stor del med support till alla våra anställda och chefer för att stödja dem i kollektivavtalsfrågor. Ärenden som kommer till oss från chefer och medarbetare hanterar vi antingen via telefon eller digitalt genom vårt ärendehanteringssystem Artvise. Vi administrerar och kontrollerar det material som ligger till grund för löneberäkning, från anställning till avslut. Dina arbetsuppgifter innebär också rättningar av felaktig lön, hantering av bevakningslistor och kontroller samt administration av intyg/inkomstförfrågningar samt utvecklingsarbete för våra processer.
Din profil
Som person har du en förmåga att leverera med noggrannhet i dina arbetsuppgifter och tycker om att samarbeta i team. Vidare söker vi dig som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och är van vid att ha kunden i fokus. Du har stor vana av att arbeta i administrativa system samt en vilja och förmåga att ta till dig nya. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som:
- har tidigare erfarenhet av löneadministration eller har studerat till lönekonsult
- har erfarenhet av att arbeta i administrativa system
Det är meriterande:
- om du har kännedom om våra system Personec P och Medvind
- om du har kunskap av att tolka kollektivavtal
Läs gärna mer om oss
Lönecenter är en del av förvaltningen för Service som tillhandahåller intern service för kommunens verksamheter. Lönecenter består av 19 medarbetare och ansvarar för lönehanteringen för cirka 9000 löner per månad till kommunens alla förvaltningar.
Kungsbacka kommun arbetar aktivt med digitalisering och Lönecenter ligger i framkant med digitala processer inom lönehantering såsom digitalt anställningsavtal och E-tjänster. Vi arbetar även med automatisering kring våra repetitiva processer. Lönecenter arbetar ständigt med att utveckla våra processer och arbetssätt.
https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-service
Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning 2 oktober eller enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/
Intresserad?
Varmt välkommen med din ansökan senast 13 september. Vi genomför intervjuer löpande så ansök gärna redan idag!
Vi strävar efter en transparent och inkluderande rekryteringsprocess. Därför kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta innebär att du inte skall bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV. Svaren på frågorna kommer objektivt och strukturerat att användas som del i urval.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.