OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda.
Tjänst och arbetsplats
Löneavdelningen har idag 24 medarbetare, lönekonsulter och systemförvaltare. Vi ansvarar för kommunens 7 500 löner. Vi behöver nu förstärka med två lönekonsulter som vill vara med på vår utvecklingsresa.
Arbetsuppgifter
Som lönekonsult kommer du att arbeta med hela löneprocessen. I arbetsuppgifterna ingår att ge support till kommunens chefer/medarbetare i lönefrågor och utbilda chefer i deras hantering av HR-systemets funktioner. Tillsammans med dina kollegor kommer du på ett noggrant och strukturerat sätt hantera, kontrollera och bearbeta löneunderlag från organisationen med målet rätt lön till rätt person i rätt tid. I tjänsten ingår även kontakter med myndigheter och andra externa aktörer.
I rollen som lönekonsult kommer du att erbjudas en varierande vardag med utvecklande arbetsuppgifter. Du kommer att vara en del i vårt fortsatta arbete med att utarbeta nya, förvalta befintliga rutiner och processer för hur arbetet praktiskt ska utföras. Lönekonsulterna arbetar tillsammans i tre team.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom det löneadministrativa området och/eller aktuell arbetslivserfarenhet som lönekonsult/löneadministratör. Kunskaper i och erfarenhet av Heroma är meriterande samt erfarenhet av arbete med löner inom kommun eller region.
Du är en god kommunikatör och kan kommunicera väl på svenska både muntligt och skriftligt samt på ett pedagogiskt sätt. Du är noggrann och har en god förmåga att organisera, administrera och strukturera ditt arbete.
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper och vad just du som person kan bidra med till vårt team.
Vi söker dig som har ett trevligt bemötande, är flexibel, har god samarbetsförmåga och sätter god service i främsta rummet. Rollen som lönekonsult förutsätter att du är ansvarstagande och det är viktigt för dig att säkerställa god kvalitet i det arbete du levererar. I rollen som lönekonsult är det viktigt att ha ett strukturerat arbetssätt då arbetet delvis är styrt efter olika tidsgränser vilket kan innebära periodvisa toppar. Du ska ha förmåga att kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat.
Anställningen
Anställningsform: Tillsvidare, heltid
Arbetstid: Mån-fre
Tillträde: Enligt överenskommelse
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2023-08-27. Vi rekryterar löpande, men under sommaren kan det dock dröja något längre än vanligt innan du får återkoppling från oss om nästa steg.
Kontaktpersoner
Avdelningschef, Marianne Collin, 0455-321440
Facklig kontaktperson
Nicklas Lundström, Vision, 0455-303261
Förmåner
I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal. Du kan läsa mer om våra förmåner här, www.karlskrona.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss/formaner/.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert
Maria Persson
AnnSofie Johansson
Sussie Rantil
Lena Dehlin
Henning Fuhrman
Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87