OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Har du en fallenhet för att ge service i lönerelaterade frågor? Då kan du vara vår nya lönekonsult!
Vilka är vi?
Löneenheten tillhör personalavdelningen i Norrköpings kommun, där vi tillsammans är cirka 60 kollegor. Vi har målsättningen att vara en HR-organisation i framkant som utmanar traditionella metoder. Löneenhetens uppdrag är att se till att rätt lön betalas ut i rätt tid och att ge stöd och god service till chefer och lönerapportörer inom områdena löneadministration, systemförvaltning, utbildning och pension. Vi har en nära dialog med chefer och lönerapportörer i kommunen.
Genom tillitsbaserad ledning och styrning delegeras ansvar och du som medarbetare inbjuds till dialog och delaktighet. För oss är det viktigt att ta tillvara på din kunskap och din utvecklingsförmåga. Totalt är vi 19 medarbetare på enheten och vi finns på Slottsgatan 118 i Norrköping, i nära anslutning till resecentrum i Norrköping. Hos oss har du möjlighet att till viss del jobba på distans.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som lönekonsult stödjer och servar du våra chefer och administratörer/rapportörer i lönerelaterade frågor. Du förväntas ta en aktiv roll i verksamhetens övriga operativa arbete samt vara en del i utvecklingsarbetet på enheten.
Som lönekonsult arbetar du med flera av de arbetsuppgifter som ingår i löneprocessen. Det innebär bland annat registrering av anställningar och löneunderlag, kontroller i mellanperioden samt rapportering efter lönekörning. Allt detta sker i lönesystemet Heroma. Stor del av din arbetstid ägnar du i vår supportfunktion där du på ett professionellt sätt hjälper våra chefer och administratörer/rapportörer med de frågor som antingen kommer in via telefon eller mail.
En del av tjänsten kan innehålla administrativa uppgifter som exempelvis fakturahantering.
Vem är du?
Du har som lägst slutförd gymnasieutbildning. Du har arbetat några år med arbetsuppgifter inom områdena lön och personal, alternativt har du en yrkeshögskoleexamen som lönespecialist. Det är meriterande om du har erfarenhet från Heroma.
För att trivas i rollen som lönekonsult tycker du om att ge service och skapa goda relationer, där din förmåga att kommunicera är både lättförståelig och anpassad efter mottagaren. Du arbetar lika bra i grupp som självständigt, och din förmåga att strukturera och organisera ditt arbete är god.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 2
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 9 oktober
Kontakt: Vill du veta mer om tjänsten och rekryteringsprocessen kontaktar du tillförordnad chef Christine Leiris på christine.leiris@norrkoping.se alternativt rekryteringsspecialist Johanna Carlberg på johanna.carlberg@norrkoping.se
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.