OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vårt team en ny kollega till oss på Löneservice. Har du starkt kundfokus och gillar omväxlande arbetsuppgifter i en utvecklande arbetsmiljö? Då är det kanske dig vi söker.
Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.
Arbetsuppgifter
I arbetet som lönekonsult arbetar du i team tillsammans med andra lönekonsulter mot ett antal olika verksamheter. Du tar hand om hela kedjan från anställning till utbetalning av lön, registrering av ersättningar och avdrag samt intyg av olika slag. Vi arbetar i löne- och bemanningssystemet Heroma. Allt fler enheter gör sin inrapportering av lönepåverkande händelser i självservice. I rollen som lönekonsult arbetar du mycket med support till chefer och medarbetare samt med bevakningar, kontroller och kvalitetssäkring av lönehändelser.
Vi är just nu i ett utvecklingsskede av vår löne-och anställningsprocess, så rollen kan komma att förändras.
Om arbetsplatsen
HR-stöd är Region Västmanlands operativa HR-enhet och består av HR-service, Löneservice och Pensionsservice med ca 50 medarbetare. Vårt uppdrag är att erbjuda ett samordnat och kvalitetssäkrat stöd till regionens chefer.
Hos oss välkomnas du av en positiv arbetsgrupp med bred kompetens och hög grad av yrkesstolthet. Vi arbetar i team och stöttar varandra i det dagliga arbetet.
Löneservice uppgift är att säkerställa korrekta löneutbetalningar till samtliga anställda och att samtidigt fungera som organisationens ”kompetenscentra” inom löneområdet.
Vi erbjuder dig:
• varierande arbetsuppgifter
• delaktighet i våra utvecklingsprocesser
• flexibilitet i arbetsuppgifter och arbetstider
• möjlighet att påverka och vara med och utveckla framtidens löneadministration
Kvalifikationer
Du som söker har utbildning inom löneadministration eller är nyexaminerad personalvetare.
Du får gärna ha tidigare erfarenhet av löneadministration. Vi ser det också som en fördel om du har erfarenhet av serviceyrken och arbete mot kund. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i offentliga miljöer samt arbete i Heroma. Du behöver ha god datorvana, samt vana att hantera Officepaketet. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i lagar och avtal särskilt i avtalet allmänna bestämmelser.
Vi söker dig som har starkt kundfokus och ett professionellt bemötande. Eftersom vi har mycket kontakt med kunder är det viktigt att du är serviceinriktad, vilket innebär att du är tillmötesgående och uppmärksam. I rollen har du mycket kundkontakt via telefon och mail där du instruerar och förklarar för kunder, därför är det viktigt att du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Som person är du självgående och lösningsfokuserad eftersom du dagligen kommer ställas inför frågor du självständigt behöver ta reda på information och lösa uppgifter. Eftersom du jobbar med hela lönekedjan från ax till limpa tar du ansvar för dina uppgifter och driver dina egna processer framåt. I och med att vi jobbar med löner arbetar vi ständigt mot satta tidsramar och därför ser vi att du är bra på och trivs med att arbeta mot deadlines. I detta är det samtidigt viktigt att hålla en god kvalitet och vara noggrann.
Vi ser att du bidrar med en positiv anda till vår härliga arbetsgrupp och en positiv attityd till arbetet och verksamheten. Eftersom vi jobbar tätt i team är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid.
Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 3 december 2021
Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.
Titta gärna på vår informationsfilm: https://youtu.be/7qLByHRP6mY
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42