OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder en befattning som lönekonsult till vårt kontor i Göteborg där vi just nu står inför ett förändringsarbete där du kan vara med och påverka resan in i en webbaserad löneproduktionstjänst. Vi är idag 24 medarbetare som arbetar tillsammans i öppet kontorslandskap och som präglas av positivitet och kreativitet. Du är uppdragsmedveten och brinner för ditt arbete inom lön där du vill bidra med ett serviceinriktat arbetssätt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen arbetar du i lönesystemet Primula som möjliggör att skräddarsy de tjänster som vi marknadsför och erbjuder våra kunder. Du kommer också att arbeta i ärendehanteringssystemet ServiceNow. Vi samarbetar i grupp och individuellt för att lösa de ärenden som kommer in via våra system. I dag arbetar vi mot 11 kundmyndigheter vilket kan förändras i takt med att vi expanderar.
Läs gärna mer om våra förmåner, du hittar dem här:
Arbeta hos oss - Statens servicecenter (statenssc.se)
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist och/eller minst två års arbetslivserfarenhet, som arbetsgivaren bedömer likvärdig, inom löneområdet
Vidare ska du ha förmågan att:
• Säkerställa god kvalitet
• Välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning
• Dela med dig av kunskaper och erfarenheter
• Framföra möjligheter till utveckling och bidra med nya lösningar
• Bidra till ett gott arbetsklimat
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Primula
• Digital kompetens
Övrigt
Anställningen är tillsvidare med tillträde 1 december och placering i Göteborg. Vi tillämpar sex månaders provanställning.För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll
Välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast 10 september 2023. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Intervjuer planeras till vecka 38-39 2023.
Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.