OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nyköpings kommuns HR-avdelning befinner sig i en intressant och spännande utvecklingsfas där vi som arbetar inom avdelningen, kan och förväntas vara delaktiga i att driva och säkra bästa möjliga förutsättningar för ett hållbart och utvecklande arbetsliv inom våra verksamheter. Avdelningens grunduppdrag är tydligt fokuserat på Kompetensförsörjning, Arbetsmiljö och hälsa, Lön och pensionshantering samt Lag och avtal. Nyköpings kommun eftersträvar en tillitsbaserad kultur som utgår ifrån medarbetarnas professionella omdöme och ett ledarskap som är avgörande för att driva frågor om bland annat arbetsmiljö samt att attrahera, behålla och utveckla medarbetare i hela kommunen.
HR-avdelningen består av 45 personer som arbetar inom tre enheter Löneenheten, Verksamhetsstöd och Strategienheten.
Vi söker dig som vill arbeta tillsammans med oss inom Löneenheten som Lönekonsult. Vill du tillhöra en enhet präglad av samarbete och god sammanhållning samtidigt som du får utvecklas i din Löneroll och utveckla organisationen vidare så kan det här vara arbetsplatsen för dig!
ARBETSUPPGIFTER
Löneenheten består av 18 medarbetare som arbetar som Lönecontroller, Lönespecialister, Lönekonsulter, Ekonomiassistenter och Administratör som på ett serviceinriktat och professionellt sätt förser cirka 9 000 medarbetare och 300 chefer med råd, stöd och riktning inom det spännande Löneområdet. Vi hanterar lönerelaterade arbetsuppgifter för både Nyköping- och Oxelösunds kommun.
I den här rollen kommer du få bidra till att utveckla och stärka Nyköping Kommuns processer inom löneområdet såsom exempelvis löneprocessen och lönesupport. Du kommer även att brett arbeta med hela löneprocessen och gemensamt med dina lönekollegor tar du ansvar för löner från ax till limpa. Du kommer även att hantera interna lönerelaterade ärenden samt frågor via mail, ärendesystem och telefon. Vidare kommer du att stötta, utbilda och coacha chefer och vara behjälplig i deras olika löne- och personalfrågor.
Vårt uppdrag är att skapa tydliga leveranser och processer i syfte att förbättra och att förenkla för chefer och medarbetare.
I rollen som lönekonsult i Nyköpings kommun kommer du också tex att arbeta med;
• komplexa lönefrågor
• skattefrågor
• lönestatistik
• driva våra processer och arbeta med processförändringar- samt förbättringar
• ha kontakt med chefer och medarbetare som har komplexa frågor gällande ersättningar
Vi tror att du trivs och eftersträvar ett processorienterat arbetssätt. Att du även önskar att arbeta med framåtriktad utveckling och att du gör det genom samarbete tillsammans med gruppens samlade erfarenheter och kompetenser. Rollen innebär flera kontaktytor, såväl inom HR som gentemot de verksamheter som just du kommer att stötta. Variationen i arbetet innebär att du behöver ha ett strukturerat arbetssätt och en god förmågan att kommunicera.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- YH-utbildning inom lön
- Gärna några års yrkeserfarenhet av lönearbete. Erfarenhet av kommunalt lönearbete är meriterande.
- Mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift
Meriterande är:
- Erfarenhet av lönehantering i eCompanion och SchemaBemanning
- Kunskaper i kommunala kollektivavtal
Rollen innebär mycket frihet under ansvar och kräver att du är självgående, strukturerad och driver arbetet framåt. Är du dessutom prestigelös och ser glädjen i ett varierande arbete tror vi att du kommer trivas hos oss.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen till en Löneenhet där vi erbjuder ett spännande och varierande arbete. Du kommer vara omgiven av glada kollegor med hög kompetens och en vilja att lära av varandra. Vi utvecklar tillsammans våra erfarenheter och kompetenser!
Vi ser att mångfald är en styrka och uppmuntrar därför alla med rätt kompetens att söka denna tjänst!
Urval till intervjuer sker löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.
Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.
Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Om du önskar stöd i Visma Recruit/Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Nilsson
0155-24 84 04
Åsa Johansson
0155-24 81 83
Anna Möller
0155-24 85 59
Harriet Suomi-Forssblad
0155-45 75 19
Pekka Haapanen
0155-24 89 92
Per Norrhäll
0155-24 84 70
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155 – 45 74 20
Vision Åsa Johansson
0155-24 81 83
Akadermikerförbundet SSR Anna Möller
073-662 23 95
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155-45 74 20