Arbetsbeskrivning
Det första fröet till dagens Oak såddes strax före starten 2014, året då vår starka affärsidé slog rot och som sedan blommade ut till den tillväxtresa vi gör idag tio år senare.
Vill du påverka människors arbetsliv på riktigt? Vill du vara med och skapa rörelse i vardagen och jobba mot vår vision ”för ett bättre arbetsliv, i en bättre arbetsvärld”? Vi är ett bolag med sunda värderingar där vi med engagemang och kundfokus visar vägen och bidrar till utveckling – oavsett om det handlar om kompetensförsörjning, ekonomi, HR eller organisationsutveckling.
Nu växer vi och utökar vår verksamhet till att inkludera mer än bara HR. Vill du vara med och starta upp vårt affärsområde inom lön där du får det bästa av båda världarna – en möjlighet att påverka och utveckla tillsammans med en redan etablerad kundbas? Vi letar efter en flexibel lönekonsult som brinner för mötet med människor och som älskar att göra kunder extra nöjda!
Hos oss får du möjligheten att jobba nära vårt HR-team och utvecklas inom både löne- och HR-området!
Dina arbetsuppgifter
Rollen som lönekonsult innebär att du på ett effektivt och konsultativt sätt arbetar självständigt med lönehantering hos våra kunder. Rollen innebär också att du får möjligheten till utveckling genom variationen av kunder och de olika situationer som uppstår och ska hanteras. Du ansvarar för och hanterar hela löneprocessen - från ax till limpa - där du håller dig uppdaterad på nya lagar och regler inom området samt hanterar tolkning av avtal, reseräkningar med mera.
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta bland annat upplägg av nyanställda och avslut, tolkning av lagar och kollektivavtal, samt löpande lönekörningar. Du ansvarar även för kvalitetssäkring av löneutbetalningar, semesterberäkningar och hantering av semesterskuld. Vidare kommer du att vara involverad i lönerevisioner och administration av pensioner.
Viktigt är också att du vill vara med på en tillväxtresa och är öppen för att ta dig an alla de utmaningar som kommer med det. Vi ser gärna att du är intresserad och drivs av att utveckla hela löneaffären tillsammans med både oss och våra kunder för att skapa ett så nära samarbete som möjligt.
Din profil
Vi söker dig som har relevant utbildning inom lön eller lång erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har god kännedom om hela löneprocessen och har arbetat med arbetsgivardeklarationer.
Det är meriterande om du har erfarenhet från HR frågor och administration samt från arbete i Visma lön och/eller Fortnox.
Du talar svenska flytande i tal och skrift och har god förståelse för engelska.
För att passa i rollen hos oss ser vi gärna att du är ansvarstagande, detaljerad, organiserad och har ett stort intresse för att bygga långsiktiga kundrelationer. Du trivs med att arbeta självständigt men samarbetar också gärna i team. Du är initiativrik, strävar alltid efter att göra rätt, löser problem på ett konstruktivt sätt och har en öppen och prestigelös attityd. Eftersom rollen innebär många sociala kontakter är det viktigt att du känner dig bekväm i olika sociala situationer.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Gärna så snart som möjligt, dock senast den 16 november.
Har du frågor och/eller funderingar om tjänsten, tveka inte att höra av dig till Jennifer Jonsson, HR-konsult på telefon 073-059 31 91. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.