OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Dessa tjänster är placerade under avdelningen lönerelaterade tjänster och din placeringsort kommer att vara Göteborg eller Östersund.
Vi arbetar teambaserat och individuellt för att lösa de ärendena om kommer in via vårt lönesystem Primula och ärendehanteringssystemet ServiceNow.
Du passar bra hos oss om du är lösningsorienterad, strukturerad och vetgirig.
Du tycker också att det är spännande med de utmaningar som våra kunder har och utmanas själv av att vända problem till möjligheter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som lönekonsult arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från våra kundmyndigheter. Du besvarar ärenden och har kontakt med medarbetar och chefer gällande lönehantering kopplade till villkorsavtal och lokala kollektivavtal. Du kan även delta i kundmöten på operativ nivå.
Du hanterar flödet i den löneadministrativa processen och säkerställer att medarbetarna får rätt lön och i rätt tid. I detta ingår kvalitetskontroll, rapportering, efterbearbetning, avstämning, årsskifteshantering etc
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller arbetslivserfarenhet, som arbetsgivaren bedömer likvärdig, inom löneområdet
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att arbeta bra med andra människor genom en god samarbetsförmåga
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att ge god service, vara serviceinriktad
• Att skapa struktur i ditt arbete
• Att engagera och driva arbetet framåt
• Att självständigt ta ansvar för dina och teamets arbetsuppgifter
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor
• Erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Primula
• Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom löneområdet
Övrigt
Anställningen är tillsvidare på 100% med tillträde enligt överenskommelse.
Anställningen är placerad i Göteborg eller Östersund.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Vi följer vårt distansavtal som kräver minst 51% arbete på arbetsplatsen.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 14 augusti 2022.
Intervjuer sker löpande.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.