OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till oss i Hylte!
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision.
Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess drygt 1100 medarbetare.
Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Arbetsbeskrivning
Vi söker en lönekonsult till vår Personalenhet. Personalenheten består av 11 medarbetare inom lön och HR och enheten tillhör Kommunledningskontoret.
I rollen som lönekonsult kommer du att erbjudas en varierande vardag med utvecklande arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta brett inom löneområdet och har en viktig roll som bl a innebär att ge support till kommunens chefer och medarbetare gällande lön- och personaladministrativa frågor. Tillsammans med dina kollegor kommer du på ett noggrant och strukturerat sätt hantera, kontrollera och bearbeta löneunderlag från organisationen med målet rätt lön till rätt person i rätt tid. I tjänsten ingår mycket kontakter med kommunens chefer och myndigheter samt andra aktörer.
Ett viktigt arbete hos oss är att förenkla och utveckla processer genom digitalisering. Du kommer att vara en del i vårt fortsatta arbete med att utarbeta nya, och förvalta befintliga, rutiner och processer för hur arbetet praktiskt ska utföras. Vi drivs av utveckling och ständiga förbättringar!
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant erfarenhets- och utbildningsbakgrund med eftergymnasial
utbildning inom löneadministrativa-/HR-området. Du har aktuell erfarenhet från liknande
arbetsuppgifter. Kunskaper i och erfarenhet av Heroma är meriterande samt erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper och vad just du som person kan bidra med till vårt team.
Vi söker dig som har ett trevligt bemötande, är flexibel, har god samarbetsförmåga och sätter god service i främsta rummet. Rollen som lönekonsult förutsätter att du är ansvarstagande och har en god administrativ förmåga. I rollen som lönekonsult är det viktigt att ha ett strukturerat arbetssätt då arbetet delvis är styrt efter olika tidsgränser vilket kan innebära periodvisa arbetstoppar.
Självklart har du hög digital kompetens och du arbetar gärna i IT-baserade administrativa system. Eftersom rollen innebär många olika kontakter behöver du ha en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift, i svenska och gärna på engelska.
Vi ser gärna att du bifogar både personligt brev och cv.
Anställningsform/Varaktighet
Tillsvidare
Omfattning
Heltid 100%
Lön
Individuell lön
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
2022-02-27
Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och
marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Upplysningar
Personalchef, Kjell Thoresson: 0345-180 72
Kontaktperson för fackliga frågor: Vision, Annika Åkesson.
För kontakt ring kommunens Kontaktcenter 0345-180 00
Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan