OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Söderköpings kommun vill vi skapa Livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här finns möjligheter och utmaningar i en attraktiv kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närheten till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Genom medskapande formar vi en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet berättar om hur vi som organisation vill vara och uppfattas.
Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!
Vi söker nu en lönekonsult till ett omväxlande och utvecklande arbete inom löneadministration. Du kommer att tillhöra Personalkontoret som består av 7 medarbetare som arbetar med löner och HR. Vi strävar efter att hela tiden utveckla våra arbetssätt och skapa effektiva processer. Inom enheten pågår ett digitaliseringsarbete som du kommer att vara en del av.
Arbetsbeskrivning
I denna roll kommer du arbeta med löpande traditionell administration samt intern support till våra chefer och medarbetare i frågor som berör anställningar, scheman och avtalstolkningar. Du kommer också att arbeta med utbildningsinsatser inom ditt område och även delta i olika projekt inom kommunen. Tillsammans med lönekonsulterna har du systemansvar för Personec P, som är det lönesystem vi arbetar i.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen är du en positiv och serviceinriktad person som trivs att arbeta administrativt. Du har lätt för att arbeta i olika datasystem och motiveras av att utveckla nya arbetssätt inom respektive arbetsområde. Som person är du trygg i dig själv och är van att arbeta självständigt. Du kommer dock arbeta nära dina kollegor vilket ställer stora krav på en god samarbetsförmåga.
Vi söker dig som har:
• eftergymnasial utbildning inom lön.
• erfarenhet från självständigt arbete inom hela löneprocessen.
• erfarenhet av arbete i Personec eller Heroma.
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med kommunala kollektivavtal och erfarenhet av pensionsfrågor.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Efter överenskommelse
Ansökan
Ansök senast: 2022-05-31
Anställning
Antal annonserande tillfällen: 1
Övrigt
Urval och intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen.
Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.