OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Söderköpings kommun vill vi skapa Livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här finns möjligheter och utmaningar i en attraktiv kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närheten till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Genom medskapande formar vi en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet berättar om hur vi som organisation vill vara och uppfattas.
Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en lönekonsult till ett omväxlande och utvecklande arbete inom löneadministration.
Du kommer tillhöra Personalkontoret som har 8 anställda varav 4 lönekonsulter.
I denna roll kommer du arbeta med löpande traditionell administration samt intern support till våra chefer, assistenter och medarbetare i frågor som rör anställningar, scheman och avtalstolkning. Till din hjälp har du även 3 HR-konsulter samt en systemansvarig för schemaläggningssystemet Time Care som du har ett nära samarbete med.
I vårt arbete har vi ett flertal olika avtal med olika villkor som vi behöver förhålla oss till och vi arbetar i huvudsak i Personec P, Time Care och Winlas. Som lönekonsult är du tillsammans med dina kollegor systemansvarig för vårt lönesystem och ansvarar för att lönekörningarna genomförs. Du kommer också arbeta med frågor som rör försäkringar och pensioner samt ta fram statistik inom ditt område.
Inom personalkontoret arbetar vi aktivt med att förbättra vårt arbete kontinuerligt. Vi arbetar just nu med att digitalisera våra personalprocesser och du kommer att få vara med och bidra i detta arbete.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen är du en positiv och serviceinriktad person som trivs att arbeta administrativt. Du har lätt för att arbeta i olika datasystem och motiveras av att utveckla nya arbetssätt inom respektive arbetsområde. Som person är du trygg i dig själv och är van att arbeta självständigt. Du kommer dock arbeta nära dina kollegor vilket ställer stora krav på en god samarbetsförmåga.
Vi söker dig som har:
• eftergymnasial utbildning inom lön.
• erfarenhet från självständigt arbete inom hela löneprocessen.
• erfarenhet av arbete i Personec eller Heroma.
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med kommunala kollektivavtal och erfarenhet av pensionsfrågor.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast
Ansökan
Ansök senast: 2023-05-12
Anställning
Antal annonserande tillfällen: 1
Övrigt
Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.