OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med en av Nordens största akutmottagningar är akutsjukvård i centrum för vår verksamhet och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna Södersjukhusets specialitet. Södersjukhuset har även en av Sveriges största förlossningskliniker med omkring 7000 förlossningar per år. Södersjukhuset har cirka 5000 medarbetare och till sjukhuset söker ungefär 150 000 patienter för akuta besök varje år. På Södersjukhuset bedrivs även omfattande klinisk forskning och utbildning. För oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära, personliga patientkontakten. Vår vision; Sveriges ledande akutsjukhus.
Är du en stjärna på lönefrågor och tycker om att arbeta utifrån ett konsultativt arbetssätt? Bli en del av vårt engagerade team som arbetar för att stödja rapportörer och chefer i alla lönerelaterade ärenden!
Om tjänsten
Som lönekonsult på Södersjukhuset kommer du huvudsakligen att arbeta i vårt personaladministrativa lönesystem Heroma.
I din roll som lönekonsult ansvarar du bl.a. för att kvalitetssäkra löner, upprätta anställningsavtal samt vara rådgivande i lönefrågor. Du kommer att ansvara för ett eller flera av Södersjukhusets verksamhetsområden men har stort stöd i mycket kompetenta och trevliga kollegor.
Vi kan erbjuda dig en attraktiv och dynamisk arbetsplats centralt belägen i Stockholm med goda kommunikationer. Vi ger dig möjlighet till fri friskvård i fina träningslokaler med gym, gruppaktiviteter och tillgång till sjukgymnast.
Exempel på arbetsuppgifter:
* Stödja rapportörer och chefer i lönefrågor utifrån lagar och avtal
* Behörighetshantering
* Utbildning av nya användare i Heroma
* Löneadministration
* Upprätta anställningsavtal
Anställningsform
Tillsvidareanställning. 100% . Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Kvalifikationer
Vi söker dig som brinner för lön. Du har adekvat högskoleutbildning eller motsvarande utbildning med inriktning mot ekonomi eller löneadministration. Vi ser också att du har några års erfarenhet från löneadministration. Du har goda IT-kunskaper och kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har kunskap om lagar, avtal och policys. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i vårt lönesystem Heroma.
Personliga egenskaper
Du har god kommunikationsförmåga och trivs med att arbeta självständigt i ett sammanhang med många kontakter. Du är serviceinriktad, har ett konsultativt förhållningssätt och är duktig på att strukturera, organisera och prioritera ditt arbete. Vi ser gärna att du är utåtriktad och pedagogisk. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktperson
Bo Svärd, sektionschef för Lönesektionen, 070-736 29 91
Fackliga representanter
Vision, 08-12364819
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb