OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Vi söker nu ytterligare lönekonsulter i rollen som lönehandläggare till division Myndighetsservice, vid avdelningen för lönerelaterade tjänster 1. Avdelningen har sex enheter och anställningen kommer att vara placerad i Gävle, där det finns två löneenheter med totalt 38 medarbetare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som lönehandläggare arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund, besvarande av ärenden från arbetstagare och chefer i frågor rörande lagar, avtal och författningar. I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra ingår i en grupp där du gemensamt med kollegor har möjlighet att planera, genomföra och utveckla arbetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att skapa struktur i ditt arbete
• Att ha förmåga att samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Att säkerställa kvalitet och leverans
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att ge god service, vara serviceinriktad
• Att engagera och driva arbetet framåt
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning
• Arbetat med lönesystemet Palasso
• Arbetat med lönesystemet POL
• Arbetat med lönesystemet Heroma
• Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom staten
Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Startdatum så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Anställningen är placerad i Gävle.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev 15 mars 2020. Vi har ambitionen att hålla anställningsintervjuer vecka 12 och 13.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.