OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Vi söker lönekonsult till avdelningen för lönerelaterade tjänster 1. Avdelningen har sex enheter och anställningen kommer att vara placerad i Gävle, där det finns två löneenheter med totalt 44 medarbetare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som lönekonsult arbetar du med löneadministration och besvarande av ärenden från arbetstagare och chefer i frågor rörande lagar, avtal och författningar.
I arbetet ingår också att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheter samt andra myndigheter och externa parter.
Du ingår i en grupp där du gemensamt med kollegor har möjlighet att planera, genomföra och utveckla arbetet.
Kommande år sker ett stort förändringsarbete då vi kommer att byta system från Palasso/Pol till Heroma för våra kundmyndigheter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att skapa struktur i ditt arbete
• Att ha förmåga att samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Att säkerställa kvalitet och leverans
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att ge god service, vara serviceinriktad
• Att engagera och driva arbetet framåt
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat med lönesystemet Heroma
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning
Övrigt
Anställning är 100 % och tillsvidare. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Startdatum så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Anställningen är placerad i Gävle.
Befattningen kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kan komma att
genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk
bakgrund.
Välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast 17 november 2020
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.