OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Vi erbjuder en befattning som lönekonsult i rollen som lönehandläggare till vårt kontor i Göteborg där vi just nu står inför ett förändringsarbete där du kan vara med och påverka resan in i en webbaserad löneproduktionstjänst. Vi är idag 20 medarbetare som jobbar tillsammans i öppna kontorslandskap och som präglas av positivitet och kreativitet. Du är uppdragsmedveten och brinner för ditt arbete inom lön där du vill bidra med ett serviceinriktat arbetssätt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som lönehandläggare arbetar du i lönesystemet Primula som möjliggör att skräddarsy de tjänster som vi marknadsför och erbjuder våra kunder. Du kommer också att arbeta i ärendehanteringssystemet ServiceNow. Vi samarbetar i grupp och individuellt för att lösa de ärenden som kommer in via våra system. I dag arbetar vi mot 11 kundmyndigheter vilket kan förändras i takt med att vi expanderar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleutbildning som lönespecialist eller arbetslivserfarenhet inom löneområdet
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att skapa struktur i ditt arbete
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att ge god service, vara serviceinriktad
• Att engagera och driva arbetet framåt
• Att ta ansvar, säkerställa kvalité och leverans
• Att ha förmåga att kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta statligt
• Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom staten
Övrigt
Anställningarna är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Anställningarna är placerad i Göteborg.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 30 januari 2022. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för dina anställningar samt en kort beskrivning av dina arbetsuppgifter.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.