Lönekonsult till Statens servicecenter i Östersund

Lönekonsult till Statens servicecenter i Östersund

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi utökar och söker efter lönekonsulter till en av våra enheten för lönetjänster i Östersund där det idag finns ca 20 medarbetare. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som lönekonsult arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund, besvarande av ärenden från arbetstagare och chefer i frågor rörande lagar, avtal och författningar. I arbetet som lönekonsult ingår att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra myndigheter och externa parter. Du kommer exempelvis att hantera ca. 500-1000 löner per månad. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att skapa struktur i ditt arbete
• Att säkerställa kvalitet och leverans
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att ge god service
• Att engagera och driva arbetet framåt
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Att ha förmåga att kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning
• Arbetat med lönesystemet Primula
• Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom staten

Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast 26 juni 2020.  
Intervjuer planeras att hållas under vecka 29. 

Befattningen kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kan komma att genomföras innan beslut om anställning fattas och du måste då vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juni 2020
  • Ansök senast: 26 juni 2020

Liknande jobb


27 december 2024

Lönekonsult i Agda

27 december 2024

Senior Lönespecialist

27 december 2024

27 december 2024