OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Vi söker lönekonsult till division myndighetsservice. Inom divisionen administrerar vi löner för ett antal statliga myndigheter. Avdelningen har sex enheter under sig och anställningen kommer tillhöra enheten för lönetjänster Norrköping där det idag finns ca 13 medarbetare. Enheten står inför ett förändringsarbete då vi kommer att byta lönesystem från Palasso till Heroma.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som lönekonsult arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund i vårt lönesystem samt i ärendehanteringssystemet ServiceNow. Vi hanterar de ärenden som kommer in via våra system och i arbetsuppgifterna ingår även att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna. Vi arbetar i team och hjälps åt att planera och lägga upp arbetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet och/eller yrkeshögskoleexamen som lönespecialist
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att skapa struktur i ditt arbete
• Att ha förmåga att samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Att säkerställa kvalitet och leverans
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att ge god service, vara serviceinriktad
• Att engagera och driva arbetet framåt
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat med lönesystemen Palasso och/eller Heroma
• Erfarenhet av att byta lönesystem
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom staten
Övrigt
Anställningen är tillsvidare och på heltid.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Startdatum snarast enligt överenskommelse.
Anställningen är placerade i Norrköping.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll.
Välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast 27 juni, 2022. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Intervjuer planeras att hållas vecka 26-27 i Norrköping.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.