OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker lönekonsult till verksamhetsområd myndighetsservice. Inom verksamhetsområdet administrerar vi löner för ett antal statliga myndigheter. Avdelningen har sju enheter under sig och anställningen kommer tillhöra enheten för lönetjänster Norrköping där det idag finns 15 medarbetare. Enheten står inför ett förändringsarbete då vi kommer att byta lönesystem från Palasso till Heroma.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som lönekonsult arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund i vårt lönesystem samt i
ärendehanteringssystemet ServiceNow. Vi hanterar de ärenden som kommer in via våra system och i arbetsuppgifterna ingår även att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna. Vi arbetar i team och hjälps åt att planera och lägga upp arbetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet och/eller yrkeshögskoleexamen som lönespecialist
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att skapa struktur i ditt arbete
• Att ha förmåga att samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Att säkerställa kvalitet och leverans
• Att kommunicera väl på svenska och engelska i tal och skrift
• Att ge god service, vara serviceinriktad
• Att engagera och driva arbetet framåt
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat med lönesystemen Palasso och/eller Heroma
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom staten
Övrigt
Anställningen är tillsvidare och på heltid.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Startdatum snarast enligt överenskommelse.
Placeringsorten är Norrköping.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll.
Välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast 19 februari 2023.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Intervjuer planeras att hållas vecka 9-10 i Norrköping.
Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.