Lönekonsult till statens servicecenter, Östersund

Lönekonsult till statens servicecenter, Östersund

Arbetsbeskrivning

Lönekonsult till Statens servicecenter, Östersund
Denna tjänst ligger under avdelningen för lönerelaterade tjänster och på enheten för lönetjänster Östersund. I dagsläget arbetar cirka 15 medarbetare på enheten som präglas av en gemenskap i arbetet där du tillsammans med dina kollegor planerar, genomför och utvecklar ert arbete.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som lönekonsult arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund, besvarande av ärenden från arbetstagare och chefer i frågor rörande lagar, avtal och författningar. Vårt arbetssätt är teambaserat och fordrar att du uppskattar att arbeta i grupp mot gemensamma mål.
Du kommer att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra myndigheter och externa parter. Du kommer exempelvis att hantera runt 500-1000 löner per månad för flera olika myndigheter

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet där lönehandläggning har varit den huvudsakliga arbetsuppgiften.

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att skapa struktur i ditt arbete
• Att säkerställa kvalitet och leverans
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att ge god service
• Att engagera och driva arbetet framåt
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Att ha förmåga att kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning
• Arbetat med lönesystemet Primula
• Arbetat med försystemet Besched
• Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom löneområdet

Anställningen en tillsvidareanställning och på heltid.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning.
Startdatum snarast efter överenskommelse.
Anställningen är placerad i Östersund.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 5 november.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.


Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2023
  • Ansök senast: 5 november 2023

Liknande jobb


Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024

Erfaren Lönekonsult

Erfaren Lönekonsult

20 december 2024

Lönesystemspecialist

Lönesystemspecialist

20 december 2024