OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tidaholms kommun med ca 12 800 invånare är belägen i en naturskön trakt mellan Västgötabergen och Hökensås fritidsområde. Kommunen erbjuder rika möjligheter till kultur- och fritidsaktiviteter, ett omfattande föreningsliv samt tillgång till natursköna ströv- och fritidsområden. Närhet och trygghet är våra kännetecken. I Tidaholms kommun arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö. Vi erbjuder olika former av friskvård och rökfri arbetstid. Vi strävar även efter en balans mellan arbete och fritid, därför tillämpar vi 39 timmars arbetsvecka.
Vi på Personalenheten söker nu en ny kollega till en utvecklande tjänst som lönekonsult med varierande arbetsuppgifter inom löneområdet.
Personalenheten, som i dag är ett team på fem personer samt personalchef, hanterar löner för samtlig personal och arbetar med både operativa och strategiska frågor inom personal- och löneområdet samt med frågor inom arbetsrätt, arbetsmiljö, rekrytering och rehabilitering. Personalenheten är en del av Kommunledningsförvaltningen som är centralt placerat i Stadshuset. Vi som arbetar på enheten lägger ett stort värde i att ha en god tillgänglighet, ge en god service och ha ett gott bemötande i våra kontakter, såväl externa som interna. Personalenheten präglas av ett öppet arbetsklimat med samarbete och arbetsglädje.
Din nya tjänst består i att arbeta med lönekonsultation, framtagning av statistiska uppgifter samt utveckling, support och utbildningar i våra självservicesystem. Du kommer även att ansvara för driften av lönesystemet och arbeta med att förbättra samt effektivisera processerna inom löneadministrationen. Vilket innebär att det kan komma att leda mindre projekt/uppdrag.
Vi söker dig som har en KY/YH-utbildning inom löneadministration eller med en liknande utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har en arbetsvana från administrativa system samt om du är datorvan. Vidare är det meriterande med tidigare arbetserfarenhet från systemen eCompanion och Schema/Bemanning.
Arbetet som lönekonsult innehåller mycket support och stöd åt såväl chefer som medarbetare inom organisationen, därför är det viktigt att du har ett kommunikativt, utåtriktat och ödmjukt förhållningssätt samt en hög integritet. Då det ställs stora krav på noggrannhet vill vi att du som söker är strukturerad i ditt arbetssätt med en förmåga att kunna prioritera dina uppgifter. Det är viktigt att du har en god pedagogisk förmåga samt att du kan arbeta både självständigt och i grupp med andra.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse.
Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag dock senast 2022-09-25.
Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: www.tidaholm.se/ledigajobb
Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida www.tidaholm.se/ledigajobb
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
DanielLarsson, Rektor
0502-60 61 49
ChristerDaggberg, Rektor
0502-60 61 50
MarianneLord, Rektor
0502-60 66 00
BörjeHallin, Rektor
0502-60 68 15
ErnaKarlsson, Enhetschef
0502-60 64 90
NinaKindbom, Rektor
0502-60 61 31
BarbroSjögren, Förskolechef
0502-60 63 59
PatrikLernberg, Rektor
0502-60 61 23
SusanneHammar, Förskolechef
0502-606247
CiOlofsson, Rektor
0502-60 61 28