OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en härlig arbetsplats med en kompetent och sammansvetsad arbetsgrupp. Vi söker dig som vill jobba i ett innovativt bolag med fokus på förbättringar och digitalisering!
Om oss
Som lönekonsult på Tiohundra ingår du i en kompetent och sammansvetsad arbetsgrupp. Vi har en öppen och hjälpsam dialog mellan varandra – här slutar du aldrig att utvecklas och lära nytt. Att arbeta med lön är utvecklande och spännande då det är ett område i ständig förändring.
Vi är en del av Tiohundra – det kompletta vårdbolaget i Roslagen. Sammanslagningen av sjukvård och omsorg i samma företag gör oss unika i Sverige. Vårt innovativa och effektiva arbetssätt höjer kvaliteten och skapar mervärde för patienter, brukare, närstående och medarbetare. Detta gör oss också till en attraktiv arbetsgivare, vilket återspeglas i våra höga resultat i medarbetarenkäten. Tiohundra samverkar i Norrtäljemodellen som är uppmärksammad såväl här hemma som internationellt, och lyfts fram av socialdepartementet som en förebild att ta efter.
Du når oss enkelt med bekväm och wifi-utrustad direktbuss från Stockholm.
Om tjänsten
Vi behöver nu utöka vårt team med en lönekonsult och kan erbjuda dig en bred tjänst där vi ger professionellt stöd till bolagets chefer och medarbetare i alla frågor kring lön, avtal och bemanning. Vi arbetar med helheten från anställningshandläggning till löneutbetalning och har ett mycket nära samarbete, med våra chefer, HR-konsulter, ekonomiavdelningen med flera.
Löneenheten ingår, tillsammans med flera andra enheter, i Verksamhetsstöd. Tillsammans arbetar vi kontinuerligt med förbättringsarbeten och projekt för att utveckla och effektivisera våra arbetssätt – vi är inte rädda för att tänka nytt!
Vi är måna om att våra medarbetare ska få livspusslet att gå ihop, därför erbjuder vi bland annat friskvårdsersättning, flextid samt ett mobilt arbetssätt.
Välkommen med din ansökan – intervjuer och urval sker löpande.
Om dig
Vi söker dig som har ett konsultativt förhållningssätt, är lösningsfokuserad, strukturerad, kan prioritera och har en förmåga att bygga bra relationer. Som person är du driven och engagerad med en positiv inställning. Du har förmågan att arbeta självständigt med omväxlande arbetsuppgifter och samarbetar väl i grupp samt har en god kommunikationsförmåga.
Hos oss kommer du att få möjlighet att arbeta gränsöverskridande mellan våra administrativa stödfunktioner. En viktig förutsättning för att trivas med tjänsten är att du gillar att arbeta med utveckling.
Kvalifikationer:
• KY eller annan eftergymnasial utbildning inom lön/ekonomi /HR
• Minst tre års yrkeserfarenhet och goda kunskaper inom löneområdet
• Du känner till de lagar och avtal som styr personal- och lönearbete
• Du har arbetat i en självständig roll där du tagit ansvar för löneprocessens olika delar
• Goda kunskaper i Officepaketet och webbadministration
• Goda kunskaper i skriftlig dokumentation
• Kunskap i löne-/HR systemet Heroma (CGI) är meriterande
• B-körkort och körvana är ett krav
Du delar vår värdegrund som bygger på delaktighet, trygghet och respekt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter den kvalitet som mångfald tillför vår verksamhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marianne Segevall, Enhetschef, akuten
0176 - 326 182
Hanna Nybeson, Vårdförbundet
0176 - 326 053
Catharina Pommer; Enhetschef
0176 - 327 760
SSR
08 - 617 44 71
Stina Malmgren, Enhetschef
0176 - 326 009
Maritha Dahlqvist, vårdförbundet
0176 - 326 380
Susanne Karlsson, Enhetschef
0176 - 327 439
Elisabeth Notini, Vårdförbundet
0702 - 15 81 41
Mariana Olsson, Enhetschef
0176 - 328 701
Inga-Lill Sundström, Vårdförbundet
08 - 123 40 495