OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för lönefrågor och har erfarenhet av att arbeta inom löneområdet? Då kan denna tjänst vara perfekt nästa utmaning! Välkommen med din ansökan nedan.
Om uppdraget
Vi söker nu en lönekonsult till ett spännande uppdrag hos en kund i Köping. Kunden är verksam inom offentlig sektor och är i behov av en konsult som kan påbörja tjänsten omgående. Därefter pågår uppdraget till slutet av februari 2025. Arbetstiderna är mellan kl 8-17 och uppdragets tjänstgöringsgrad är 75% - 100%.
Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kund.
Dina arbetsuppgifter
Som lönekonsult har du en central roll i att säkerställa korrekt lönehantering och stödja företagets lönerelaterade processer. Du kommer ingå i en avdelning om 15 medarbetare ocharbetar med sedvanliga lönehanteringsuppgifter. Vidare innefattar arbetet även mycket kundkontakt och kundtjänstärenden.
Lönehanteringsarbetet innefattar följande:
Hantering av ärenden i kundens ärendehanteringssystem
Digital anställningsguide där anställningsunderlag registreras
Schemahantering i TimeCare
Lönekontroller
Arbetet sker i systemen Visma, Personec, TimeCare, TOPdesk ärendehantering och MicroData Arkivsystem (digitala akter).
Dina kvalifikationer
Utbildad lönekonsult
Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom lön
Har arbetat inom offentlig förvaltning, kommun etc.
Goda kunskaper i MS Office
Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Kan arbeta på plats i Köping 5 dagar i veckan
Meriterande
Minst 5 års arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av att arbeta i Visma lön
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 18 november 2024.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig,jaqueline.shafig@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 175 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson