OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Klara Consulting
Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns tack vare tidigare förvärv också EkonomiPorten AB, JL Ekonomi AB, webbyrån Nitea AB och IT-byrån Spree. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.
Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 160 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.
Under 2022 flyttar våra nu sammanslagna bolag i Stockholm tillsammans till nya moderna lokaler centralt belägna i Stockholms innerstad.
För mer information, besök gärna www.klaraconsulting.se (http://www.klaraconsulting.se/)
Om tjänsten:
Välkommen till Klara Consulting!
I och med hög efterfrågan och en stark position på marknaden söker vi nu en professionell och utåtriktad lönekonsult med goda erfarenheter av gediget lönearbete. I den här rollen kommer du tillhöra affärsområdet Lön och kommer ingå i ett löneteam där arbetet sker både självständigt och i nära samarbete med kollegor.
Här präglas stämningen av värme, kunskap och välkomnande, men det läggs också betoning på eget ansvar, samarbete och konsultmässighet. Känner du igen dig?
Vi står nu inför stora och roliga förändringar med ökad digitalisering, mer rådgivande kvalitativ kundkontakt och en fördjupad affär. Häng med på resan! Klara Consulting erbjuder en fast anställning med goda förmåner, bra kollegor och en familjär stämning.
Hos oss får du möjligheten att via SRF certifiera dig till auktoriserad lönekonsult.
Arbetsuppgifter:
Arbetet innefattar hela löneprocessen på flera spännande kunduppdrag i varierande storlek inom olika branscher. Du kommer att arbeta med alla förekommande arbetsmoment inom ramen av lön. Utöver löpande lönehantering med avstämningar och rapportering innefattar arbetet även bl.a. pensionsrapportering, statistik och kontakt med myndigheter samt konsultationer för våra kunder.
Din utveckling är viktig för oss och därför ger vi dig goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll som lönekonsult samt vara delaktig i interna utvecklingsprojekt.
Bakgrund:
Vi söker dig som:
- Har minst 2 års arbetslivserfarenhet av att hantera hela löneprocessen
- Har en eftergymnasial utbildning inom lön, exempelvis genom YH
- Har goda kunskaper i något av våra system Agda PS, Flex Lön, Flex HRM och/eller HogiaLön Plus
- Är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Det är starkt meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet som lönekonsult inom outsourcing
- Har ett systemintresse och trivs med att arbeta med digitaliserings - och effektiviseringsprojekt.
Som person ser vi att du är:
- Ansvarstagande, nyfiken, är en lagspelare, drivs av att utvecklas och har ett genuint intresse för lön
Praktisk information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid. Vi hanterar ansökningar löpande
Placering: Centrala Stockholm
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning
Lön: Fast enligt överenskommelse
Den här processen hanteras av Klara Consulting. Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig för denna tjänst, maria.bjurstrom@klaraconsulting.se.