Lönekonsulter som älskar sina kunder!

Lönekonsulter som älskar sina kunder!

Arbetsbeskrivning

*
Om Kontek
Kontek är ett specialistbolag med produkter och tjänster för hela löneprocessen. De fortsätter inkludera smart teknik i lönearbetet och erbjuder helt webbaserade, flexibla lösningar för löneadministrationen. Deras kraftfulla program inom löne-, tid- och reseredovisning hjälper tusentals företag och organisationer till en smidigare lönehantering. Kontek erbjuder även outsourcing för kortare eller längre perioder samt support och utbildning. Kontek ingår i Vismakoncernen och har varit verksamt i lönebranschen sedan 1934. Vi har cirka 160 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Värnamo och med huvudkontor i Ljungby.

Läs gärna mer om Kontek på www.kontek.se


Om tjänsten
Det går bra för Kontek. Av det skälet behöver de anställa fyra nya lönekonsulter fördelat på Ljungby och Värnamo. Som lönekonsult på Kontek har du mycket kundkontakt och lär dig mycket om kundernas olika förutsättningar och kollektivavtal.

Tjänsten är en heltidstjänst med ett behov av tempoväxling som följer löneprocessens naturliga gång.

Att bli en del av ett familjärt team med bra stöttning av kollegor, ett förmånligt anställningspaket och en riktigt trevlig arbetsmiljö ingår i tjänsten.

Arbetsbeskrivning
Med en servicekänsla i toppklass sköter du lönerna till "dina" kunder. Du svarar på frågor om löner och behöver sätta dig in i kollektivavtal, ersättningsnivåer och enskilda kunders behov. Du blir kort sagt en av dina kunders viktigaste stödfunktion och utgör deras personliga support.

Vi söker dig som
Kontek lever sina kärnvärden : kunniga, alerta och familjära. Det tror vi att du som söker också vill.

Du har relevant utbildning och/eller erfarenhet från löneadministration .
Som alternativ kan du ha relevant utbildning/erfarenhet inom HR eller Ekonomi.
Du kommunicerar mycket bra på svenska i tal och skrift.
Du känner dig trygg att växla från svenska till engelska ibland.
Då det ibland är aktuellt att besöka kunder så behöver du ha körkort.
Datorn är för dig ett naturligt arbetsredskap.

Som person är du mycket serviceminded och lösningsfokuserad. Du är flexibel och möter behovet av tempoväxling i arbetet med glädje. Du tar stort ansvar för dig själv och dina kunder. Eftersom branschen är föränderlig så behöver du se dig som en förändringsbenägen person som följer med i svängarna.

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrik Remann

Emanuel Sahlström
0140-59 90 47
Lena Wissinger Sparv
0380-57 67 28
Eva Johansson
0140-59 90 48
Johanna Eronson
0470-78 81 84
Abbe El-saghir

Andreas Arvidsson

Johanna Eronson

Birgitta Andersson
044-300 09 03
Daniel Kepka

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Montico HR Partner AB
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2022
  • Ansök senast: 26 maj 2022

Besöksadress

Klubbhusgatan 13, Jönköping
None

Postadress

BOX 416
Tranås, 57325

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024