Lönekonsulter till löneenheten i Norrköpings kommun

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Löneenhetens uppdrag är att vara en stödjande funktion inom områdena löneadministration, systemförvaltning, utbildning och pension. Vi har en nära dialog med chefer och administratörer/rapportörer i kommunerna. Totalt är vi 25 medarbetare på enheten och vi sitter i ljusa och fina lokaler på Slottsgatan 118.

Löneenheten tillhör personalavdelningen i Norrköpings kommun vilken även arbetar med konsultativt HR-stöd, förhandling och rådgivning, strategiskt utvecklingsarbete och rekrytering. Tillsammans är vi 65 kollegor.

ARBETSBESKRIVNING

I rollen som lönekonsult stödjer och servar du våra chefer och administratörer/rapportörer i lönerelaterade frågor. Du förväntas ta en aktiv roll i verksamhetens övriga operativa arbete samt bidra till gott samarbete inom gruppen.

Som lönekonsult arbetar du med flera av de arbetsuppgifter som ingår i löneprocessen. Det innebär bland annat registrering av anställningar och löneunderlag, kontroller i mellanperioden samt rapportering efter lönekörning. Allt detta sker i lönesystemet Heroma.

Stor del av din arbetstid ägnar du i vår supportfunktion där du på ett professionellt sätt hjälper våra chefer och administratörer/rapportörer med de frågor som antingen kommer in via telefon eller mail.

DIN PROFIL

Du har en slutförd gymnasieutbildning och har efter det jobbat några år med arbetsuppgifter inom områdena lön och personal. Det är meriterande om du har erfarenhet från Heroma.

För att lyckas i rollen som lönekonsult tror vi att du har en naturlig fallenhet för att skapa relationer och att du trivs i en serviceinriktad roll. Du har lätt för att sätta dig in i lönerelaterade problem och kan förmedla dina kunskaper på ett lättförståeligt sätt. Struktur och ordning ligger naturligt för dig.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsterna är en tillsvidareanställning och en visstidsanställning på åtta månader med tillsättning snarast eller enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du enhetschef Maria Marklund på maria.marklund@norrkoping.se   

Vi vill ha din ansökan senast den 21 oktober.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2020
  • Ansök senast: 21 oktober 2020

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


30 november 2024

Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024